اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از کدگذاری سطل های مکانیزه زباله خبر داد و گفت: پروژه G.I.S ناوگان حمل و نقل زباله شهري و پياده سازي مرحله دوم كار(G.P.S) در اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا در آمده است.

 محمود حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این کدگذاری در راستاي طرح مكانيزاسيون خدمات شهري در كلان شهر اراک  و نياز مبرم اين طرح به مديريتي هوشمند و كارآمد و احاطه كامل جهت مديريت و نظارت بر عملكرد پيمانكاران بخش خصوصي و همچنين بهبود كيفيت و بهينه سازي زمان سرويس دهي به مرحله اجرا درامده است.

وی در ادامه بیان کرد: کارشناسان سازمان از اول اردیبهشت ماه سال جاری  کار جانمايي مخازن بر روي GIS که شامل عمليات ميداني و گردآوري اطلاعات مربوط به سطل های مكانيزه و عمليات ورود اطلاعات و پردازش و برنامه ريزي ، در سطح مناطق را شروع و هم اکنون در حال انجام و اجرا می باشد.

حسنی خاطر نشان کرد: با استفاده از خدمات  GISتحلیل مکانی درستی از کلیه مخزن‌هاي زباله هر منطقه در سطح شهر بدست می آید که با کد گذاری مخازن مي‌توان تعداد و وضعيت مخازن مستقر در يك خيابان را بدست آورد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: گزينه كد مخزن يك عدد پنج رقمي بوده که بر حسب نام منطقه پیش کد آن شروع میشود و شامل اطلاعاتي چون منطقه، ناحيه، و شماره مخزن و ... مي‌باشد، با اجرای كدينگ نمودن مخازن، وضعيت ظاهري مخزن ، وضعيت زباله داخل مخزن، مخازني كه نياز به جابجايي دارند و موارد دیگر شناسایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اميد آن مي رود كه پس از اجراي اين طرح کاهش محسوسی از هزينه هاي مربوط به جمع آوري حمل و دفن زباله و نيز هزينه هاي مربوط به رفت و روب سطح شهر كاهش يابد و اين مبناي يك موفقيت بزرگ در راستاي مكانيزاسيون خدمات شهري است.