۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۴۲

حسنی:

بدون مشارکت بانوان نمی توان به توسعه پایدار امیدوار بود

بدون مشارکت  بانوان نمی توان به توسعه پایدار امیدوار بود

آشتیان - خبرگزاری مهر: فرماندار آشتیان نقش بانوان را در توسعه کشور بی بدیل دانست و گفت: بدون مشارکت بانوان نمی توان به توسعه پایدار امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسنی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان آشتیان با تاکید بر اینکه بانوان هدایت کننده خانواده هستند افزود: درست است که مردان وظیفه تامین معاش خانه و خانواده را به عهده دارند، اما اگر زنان در این امر مشارکت داشته باشند، پایه های اقتصادی خانواده قوی تر می شود.

وی با تبریک هفته زن اضافه کرد: لازم است زنان و دختران جوان ایرانی با نگاه عمیق به سیره و روش حضرت فاطمه زهرا(س) بیش از پیش به معارف دینی و معنوی توجه کنند.

فرماندار آشتیان اظهار داشت: حضرت زهرای مرضیه(س) در کانون خانواده و در عرصه های سیاسی و فرهنگی الگو و نمونه بانوان است و جامعه اسلامی باید از این بانوی بزرگوار الگو بگیرد.

وی ادامه داد: در دین اسلام توجه و تشکر از زنان و مادران بسیار سفارش شده و همچنین احترام به والدین، به خصوص مادران یکی از واجبات مسلمانان است، بنابراین شایسته است، که در هر جلسه و مناسبتی از آنها تقدیر کنیم.

مدیرکل بانوان و خانواده استان مرکزی نیز در ادامه این نشست افزود: خداوند در قرآن و نیز از طریق انبیای الهی ارزش والدین به ویژه مادران را یادآور شده و حتی این امر را واجب تر و مهمتر از انجام امور عبادی دانسته است و مومن به دین را شخصی می داند که حرمت پدر و مادر را حفظ کند.

زهرا فرجی تصریح کرد: زنان ما در ایران اسلامی و در دوره های مختلف، روزهای انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و در زمان سازندگی، ثابت کردند که نقشی انکار ناپذیر در موفقیت مردان جامعه دارند.

مدیرکل بانوان و خانواده استان مرکزی اظهار داشت: زنانی که در تامین اقتصاد خانواده مشارکت دارند با ساماندهی و مدیریت صحیح بهتری می توانند بین درآمد و مصرف توازن برقرار کنند.

فرجی گفت: حمایت از زنان شاغل و ایجاد شغل برای آنها الزامی است و باید از این موضوع حمایت شود.

کد خبر 2277152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha