جشن یکصدمین سالگرد تولد منوچهر ستوده ایرانشناس و جغرافیدان پیشکسوت و چهره ماندگار کشور 28 تیر ماه امسال در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر ستوده ایرانشناس و جغرافیدان برجسته و چهره ماندگار کشور و عضو شورای عالی علمی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی روز 28 تیر ماه امسال 100 ساله می‌شود و به همین مناسبت قرار است این مرکز صدسالگی او را جشن بگیرد.

همچنین قرار است کتاب «سرو کهنسال» که مجموعه مقالات استاد منوچهر ستوده است، همین روزها از سوی انتشارات بلور و به مناسبت صدمین سالگرد وی منتشر شود.

خبر دیگر اینکه به مناسبت این روز، تارنمای اینترنتی استاد ستوده به آدرس www.Drsotoudeh.com افتتاح می‌شود. عناوین تمام کتابها و مقالات وی، شناسنامه کتاب‌ها و زندگینامه استاد از جمله اطلاعاتی است که در این سایت در دسترس همگان است.

منوچهر ستوده پس از صد سال تلاش هنوز دست از تلاش و کار نکشیده است و هنوز مشغول به تحقیق و جستجو و نوشتن است. او که از ابتدای تاسیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی همکاری خود را با آن آغاز کرد که این همکاری تاکنون ادامه داشته است. اهدای کتابخانه شخصی استاد به مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی از نتایج این همکاری بوده است.

تاکنون 62 جلد کتاب و 286 مقاله از جمله 10 جلد کتاب «از آستارا تا استارآباد» به یادگار مانده است. اخیراً نیز سالشمار سرگذشت وی و فهرستی از آثارش نیز به کوشش عنایت‌الله مجیدی در جلد پانزدهم پژوهش‌های ایرانشناسی (نامواره دکتر محمود افشار) منتشر شد که معرف تألیفات، تصحیحات و مقالات اوست.

پانزدهمین و شانزدهمین مجموعه «پژوهش‌های ایرانشناسی» به مناسبت کوشش‌های علمی دکتر منوچهر ستوده به نام وی، «ستوده نامه» نام گرفته است.