دو نماینده ایران در روز چهارم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان کار دشواری برای کسب مدال دارند. 

به گزارش خبرنگار مهر، فردا پنجشنبه در رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در اوزان 53- کیلوگرم بانوان و 54- کیلوگرم مردان به میدان می روند که از تیم ملی کشورمان پریسا قربانی و احسان نقیب زاده به دیدار رقبای خود می روند. 
 
در وزن 54- کیلوگرم مردان 59 تکواندوکار حضور دارند که سيد احسان نقيب زاده نماينده تكواندو  ایران در شرايطي با سخت ترين قرعه ممكن روي "شي هاپ چانگ" مسابقات جهاني مي رود كه پيروزي او در مبارزه دوم و چهارم مي تواند باعث سقوط كره جنوبي و مكزيك در جدول رده بندي شود.  در واقع این نماینده کشورمان تقريباً با  اكثر مدعيان طراز اول سبك وزن تكواندو جهان  هم گروه شده است.
 
نقیب زاده براي اينكه شانس كسب مدال خود را افزايش دهد، بايد از سد حريفاني از مكزيك، فرانسه، كره و شايد هم اسپانيا و چين بگذرد، اين در شرايطي است كه همين جدول نمايندگان تايلند و روسيه با شرايط سهل و آساني آماده حضور در مبارزه نيمه نهايي مي شوند. تكواندوكار روسي "سيف الله مگمدوف"يكي قدیمی های این وزن است که سه نشان برنز از ادوار گذشته در کارنامه خود دارد.
 
اما نماینده سبک وزن کشورمان در مبارزه اول خود با "پدرو آنكو" از پرو را پیش رو دارد و سپس به دیدار "سزار روديگوئز" مكزيكي خواهد رفت. این مکزیکی  19 ساله طلای نوجوانان جهان را در کارنامه دارد. نقیب زاده در پیکار با این مکزیکی در کنار همه مسائل فنی باید با جو سالن "اکس پوزیتو" شهر "پائوبلا" که بدون شک مملو از تماشاگران میزبان است ، نیز مبارزه کند.
 
نقيب زاده اگر دوم برابر "روديگوئز" و مقابل چشم تماشاگران مكزيكي پیروز شود به مصاف برنده مبارزه "ابراهيم نيدال" فرانسوي و نمايندگان عربستان و دومينيكن روبرو خواهد شد. نماينده وزن اول تيم ملي ايران در يك چهارم نهايي با يكي از تكواندوكاران كره جنوبي، اسپانيا، قزاقستان و يا آلمان ديدار خواهد داشت.
 
در گروهي كه تمامي مدعيان جهاني حضور دارند و به گروه مرگ معروف است، كار سيد احسان نقيب زاده براي رسيدن به سكوهاي جهاني بسيار دشوار است، البته نقيب زاده هم تكواندوكاري نيست كه به همين سادگي پا عقب بگذارد.  
 
در بخش بانوان هم نماینده کشورمان کار دشواری پیش رو دارد. پریسا قربانی در وزن 53- کیلوگرم دور نخست با "لی يائو" از چین مبارزه می کند و دور دوم به مصاف "آنا زانوویچ" از کراوسی می رود.  این نماینده کرواتها با سید 3 جهان در المپیک 2012 نیز حاضر بوده است.
 
بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در مکزیک جریان دارد.

برچسب‌ها