روز پنجم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان برای تکواندو ایران اهمیت بالایی دارد و در صورت برتری دو نماینده ایران مقابل رقبای کره ای راه قهرمانی برای تیم ملی کشورمان هموار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات فردا جمعه در اوزان 87- و 87+ کیلوگرم مردان و 73- کیلوگرم بانوان پیگیری می شود که تیم ایران تنها در دو وزن مردان مهدی خدابخش و سجاد مردانی را به دیدار رقبای خود می فرستد. هر دو تکواندو کار کشورمان در دورهای مقدماتی نمایندگان کره جنوبی را پیش رو دارند که در صورت برتری این دو ورزشکار اعضای تیم ملی تکواندو می توانند به تکرار عنوان قهرمانی دوره قبل خود امیدوار باشند.

در وزن 87- کیلوگرم 54 تکواندوکار حضور دارند که براساس قرعه مهدی خدابخش نماینده کشورمان دور نخست باید با " شین بانگ" از کره جنوبی مبارزه کند و در صورت برتری به دیدار " جیسون نویل" سید یک این وزن از آمریکا برود. نماینده کره ایی‌ها ناشناس است و اولین حضور خود را در مسابقات جهانی تجربه می کند ولی "جیسون نویل" نفر اول رنگینگ جهانی و دارنده مدال طلا و نقره دانشجویان جهان و پان امریکن می باشد.

50 تکواندوکار برای حضور در وزن هشتم ثبت نام کرده اند. سجاد مردانی نماینده کشورمان در وزن 87+ کیلوگرم در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شد و سپس به دیدار برنده اوکراین و ازبکستان خواهد رفت. مردانی در صورت رسیدن به دور سوم باید یکی از تکواندوکاران کره جنوبی یا کانادا پیکار کند.

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان از دوشنبه هفته جاری در مکزیک آغاز شده و یکشنبه 30 تیرماه به پایان می رسد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها