مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران به عنوان تنها تیم بدون باخت راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. این مرحله از مسابقات پس از یک روز استراحت تیم‌های شرک‌کننده، از روز جمعه پیگیری می‌شود که طی آن ملی‌پوشان کشورمان برای ورود به جمع چهار تیم برتر برابر اردن صف آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین و آخرین روز از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا روز چهارشنبه با برگزاری 6 دیدار از دو گروه E و F برگزار شد. در این روز از مسابقات و پس از پیروزی اردن برابر ژاپن، تیم ملی کشورمان در دیدار برابر قزاقستان این تیم را شکست داد تا به روند دیدارهای بدون باخت خود در این دوره از مسابقات ادامه دهد.

در سایر دیدارها قطر برابر چین‌تایپه به برتری دست یافت و فیلیپین هم موفق شد هنگ‎‌کنگ را از پیش رو بردارد. ضمن اینکه تیم‌های چین و کره‎جنوبی هم به ترتیب مقابل بحرین و هند به برتری دست یافتند.

با برگزاری این 6 دیدار مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به پایان رسید. در این مرحله از مسابقات و برای تعیین تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک چهارم نهایی 18 دیدار طی سه روز متوالی برگزار شد. نتایج دیدارهای برگزار شده در این مرحله از مسابقات به شرح زیر است:

گروه E

* اردن 61 - قطر 75
* هنگ کنگ 55 - چین تایپه 94
* ژاپن 71 - فیلیپین 90

* هنگ کنگ 54 - اردن 80
* چین تایپه 79 - ژاپن 76
* قطر 70 - فیلیپین 80

* اردن 65 - ژاپن 56
* قطر 71 - چین تایپه 68
* فیلیپین 67 - هنگ کنگ 55

گروه F

* ایران 102 - هند 58
* چین 73 - قزاقستان 67
* بحرین 51 - کره جنوبی 96

* ایران 75 - بحرین 56
* هند 45 - چین 79
* کره جنوبی 71 - قزاقستان 47

* قزاقستان 53 - ایران 85
* چین 88 - بحرین 66
* کره جنوبی 95 - هند 54

دیدارهایروز پایانی مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در حالی برگزار شد که تیم‌های ایران، کره‎جنوبی، چین‌تایپه، فیلیپین و قطر صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات را قطعی کرده بودند و مشخص شده بود که هنگ‌کنگ و هند هم هیچ شانسی برای صعود از این مرحله ندارند. با این اوصاف دیدارهای این روز از مسابقات برای اردن، ژاپن، چین، قزاقستان و بحرین که وضعیت نامشخصی جهت صعود داشتند، اهمیت داشت.

در هر صورت با توجه به نتایج دیدارهای این روز تیم ملی بسکتبال کشورمان صدرنشینی خود در گروه F را تثبیت کرد در حالیکه در گروه دیگر فیلیپین به واسطه کسب پیروزی جایگاه چین‌تایپه در صدر جدول را از آن خود کرد تا این تیم ر رده دوم قرار بگیرد.  تیم‌های قطر و اردن هم به واسطه کسب پیروزی جایگاه خود در رده‌های سوم و چهارم این گروه را تثبیت کردند. در گروه F نیز علاوه بر تثبیت صدرنشینی ایران جایگاه تیم‌ها در سایر رده‌ها هم بدون تغییر ماند.

جدول رده‌بندی دوازده تیم راه‌یافته به مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در پایان این مرحله  از رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه E

1- فیلیپین (5 بازی، 4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
2- چین تایپه (5 بازی، 4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
3- قطر (5 بازی، 4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
4- اردن (5 بازی، 2 برد، 3 باخت، 7 امتیاز)

5- ژاپن (5 بازی، یک برد، 4 باخت، 6 امتیاز)
6- هنگ کنگ (5 بازی، بدون برد، 5 باخت، 5 امتیاز)

گروه F

1- ایران (5 بازی، 5 برد، بدون باخت، 10 امتیاز)
2- کره جنوبی (5 بازی، 4 برد، یک باخت، 9 امتیاز)
3- چین (5 بازی، 3 برد، 2 باخت، 8 امتیاز)
4- قزاقستان (5 بازی، 2 برد، 3 باخت، 7 امتیاز)

5- بحرین (5 بازی، یک برد، 4 باخت، 6 امتیاز)
6- هند (5 بازی، بدون برد، 5 باخت، 5 امتیاز)

به گزارش مهر، بر اساس جدول رده‌بندی تیم‌های گروه E و F علاوه بر تیم‌های فیلیپین، قطر، چین‌تایپه، ایران و کره‌جنوبی که پیش از دیدارهای روز پایانی مرحله دوم صعود خود را قطعی کرده بودند، سه تیم اردن، چین و قزاقستان نیز موفق به دریافت سهمیه ورورد به مرحله یک چهارم نهایی شدند. البته در میان هشت تیم راه‌یافته به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا ایران تنها تیمی است که بدون متحمل شدن حتی یک شکست وارد این مرحله شده است.

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان آسیا به ترتیب مالزی، کره‌جنوبی و چین را شکست داد. هند، بحرین و قزاقستان نیز تیم‌هایی بودند که در مرحله دوم مسابقات مغلوب تیم ملی کشورمان شدند.

البته تا پیش از دیدارهای روز پایانی مرحله دوم چین‌تایپه نیز دیگر تیم‌های بدون باخت بود اما در این روز از مسابقات این تیم در مصاف با قطر با سه اختلاف امتیاز متحمل شکست شد تا ایران تنها تیم رکوددار در بازی‌های بدون باخت شود.

در هرصورت به جز عربستان، تایلند ومالزی که به ترتیب رده‌های سیزدهم تا پانزدهم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا را به خود اختصاص دادند  و به کار خود در این دوره از مسابقات پایان دادند، سایر تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها امروز پنجشنبه استراحت می‌کنند و از روز جمعه و طی سه روز متوالی دیدارهای خود را برای تعیین رده‌بندی اول تا دوازدهم دنبال خواهند کرد. 

بر اساس جدول رده‌بندی گروه‌های E و F چهار تیم برتر هر یک از گروه‌ها روز جمعه دیدارهای خود را در مرحله یک چهارم نهایی و برای ورود به مرحله نیمه نهایی برگزار می‌کنند. تیم‌های پنجم و ششم هر یک از این دو گروه نیز در مرحله رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم رو در روی هم قرار می‌گیرند.

بر این اساس تیم ملی بسکتبال ایران روز جمعه به مصاف اردن خواهد رفت تا در صورت پیروزی حریف برنده دیدار تیم‌های چین‎تایپه و چین در مرحله نیمه نهایی شود.

برنامه مرحله رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم و مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

جمعه 18 مردادماه

رده بندی تیم های نهم تا دوازدهم

* ژاپن - هند
* بحرین - هنگ کنگ

یک چهارم نهایی

* فیلیپین - قزاقستان
* کره جنوبی - قطر
* ایران - اردن (ساعت 11:30)
* چین تایپه - چین

روز شنبه تیم‌های برنده مرحله رده بندی نهم تا دوازدهم برای تعیین تیم نهم  و تیم‎های بازنده برای تعیین جایگاه یازدهم به مصاف یکدیگر می‌روند. مرحله نیمه نهایی مسابقات هم روز شنبه برگزار می‌شود که طی آن برنده دیدار ایران - اردن و چین‌تایپه - چین رو در روی هم قرار می‌گیرند و برنده دو دیدار فیلیپین - قزاقستان و کره‌جنوبی - قطر هم به مصاف هم می‌روند. بازنده این دیدارها نیز برگزار کننده دیدارهای رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم خواهند بود.

برچسب‌ها