۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۹

گزارش خبری/

بسکتبال همدان به دنبال اسپانسر خصوصی/ ورزش جمعی جویای کلید مشکلات

بسکتبال همدان به دنبال اسپانسر خصوصی/ ورزش جمعی جویای کلید مشکلات

همدان - خبرگزاری مهر: بسکتبال همدان که این روزها رسیدن به نقطه اوج را برنامه ریزی کرده نیازمند هزینه های مالی است اما اکنون با عدم حمایت های خصوصی و اسپانسرها مواجه شده و پیمودن راه برای آن دشوار شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی مهر، بسکتبال یک ورزش گروهی و با کمک یک توپ است هدف اصلی از ابداع چنین ورزشی ایجاد فعالیت در محیط سربسته‌ ای در فصل زمستان بوده تا ورزشکاران بتوانند در این فصل نیز فعالیت داشته و با ورزش فرم بدنی و وضعیت جسمانی خود را در حد مطلوب حفظ کنند.

فعالیت بسكتبال در ايران در سالهای 1310 به بعد به طور غيررسمی در بعضی از مدارس دنبال شد تا اينكه در سال 1314 اين ورزش به طور رسمی به وسيله فريدون شريف زاده معرفی شد و به سرعت در استانهای كشور از طريق مدارس اشاعه پيدا كرد و در سال 1324 فدراسيون بسكتبال ايران تاسيس شد.

بسكتبال برخلاف بسياری از ورزش های ديگر از ابتدای امر مورد توجه خانم ها نيز قرار گرفت و اولين تيم بانوان در سال 1891 در محل كار يا دانشكده مخترع آن تشكيل و در سال 1899 ميلادی برای اولين بار كتاب قانون بسكتبال برای بانوان منتشر شد.

با این وصف با رئیس هیئت بسکتبال استان همدان به گفتگو نشستیم و وضعیت هیئت بسکتبال و این ورزش را در استان همدان بررسی کردیم.

هیئت های ورزشی در همدان مشکل اسپانسر دارند

رئیس هیئت بسکتبال استان همدان در این زمینه با بیان اینکه اعتبارات هیئت های ورزشی دولتی است و اداره ورزش و جوانان در حد توان هیئت ها را ساپورت مالی می کند، گفت: متاسفانه با دیدگاه هایی که هیئت های ورزشی در استان همدان دارند با مشکلات مالی و اسپانسر مواجه هستند.

اعتبارات در بحث قهرمانی کم است

پروریز ریحانی بیان داشت: اگر هیئت های ورزشی بخواهند در بحث قهرمانی پیش روند و رشد کنند اعتبارات کافی نیست و اعتباراتی خارج از اعتبارات دولتی می خواهد که متاسفانه در این زمینه در استان همدان ضعیف عمل می شود.

وی با بیان اینکه در زمینه حمایت های مالی هیئت بسکتبال کارهایی را انجام داده است، افزود: برای تیم دختران که سه سال متمادی است در لیگ دسته یک کشور حضور پیدا می کنند امسال شهرداری ملایر اسپانسر این تیم شده و حمایت های لازم را به عمل می آورد.

ریحانی در ادامه گفت: برای تیم پارسیان الوند در بخش آقایان نیز از اسپانسرهای خصوصی استفاده کرده ایم و تمام بچه های همدان در داخل استان همدان شناسایی شدند و در مسابقات شرکت می کنند.

رئیس هیئت بسکتبال استان همدان ابراز داشت: هر چه رده تیم های ورزشی بالا روند هزینه ها نیز بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه مسئولان استانی دید بازی نسبت به سایر رشته ها داشته باشند، اضافه کرد: متاسفانه بیشترین نگاه مسئولان، حمایت ها، حرکت ها و دیدگاه ها به سمت فوتبال است اما سایر رشته ها نیز حرف برای گفتن دارند.

شور و نشاط تنها در مسابقه فوتبال نیست

ریحانی اظهار داشت: شور و نشاط تنها در مسابقه فوتبال نیست بلکه در ورزش های جمعی دیگر نیز وجود دارد و مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند.

رئیس هیئت بسکتبال استان همدان اظهار داشت: رشته بسکتبال در استان همدان در زمینه تمرینات مشکل ندارد و سالن ها در اختیار تیم بسکتبال است و خوشبختانه دو هفته پیش نیز اداره کل ورش و جوانان یک سانس سالن شش هزار نفری انقلاب را به بسکتبال داد و این سالن بسیار استاندارد است و سال دیگر بسکتبال می تواند میزبان مسابقات باشد.

همدان در بحث ساخت و سازهای ورزشی مشکل ندارد

وی با بیان اینکه استان همدان در بحث ساخت و سازهای ورزشی مشکل ندارد، افزود: در این راستا دراستان همدان به خوبی عمل شده و تعداد اماکن ورزشی و سرانه ورزشی بالا رفته است.

ریحانی عنوان داشت: همدان در حال حاضر به یک خوابگاه برای ورزشکاران نیاز دارد چراکه مهمانسرای ورزش در اختیار تیم فوتبال است و اداره کل ورزش و جوانان باید در این راستا برنامه ریزی کند.

رئیس هیئت بسکتبال همدان در پایان سخنانش گفت: از مسئولان انتظار می رود با دید باز و مساوی به ورزش استان همدان نگاه کنند چراکه کشتی، والیبال و هاکی همدان نیز در سطح کشور مطرح هستند و باید برای این رشته ها نیز برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود.

با مطالبی که ارائه شد خوشبختانه هیئت بسکتبال همدان مشکلات زیادی ندارد و تنها مشکل آن در زمینه حمایت بخش های خصوصی و اسپانسر است و انتظار می رود مسئولان استانی با دید بازتری به سایر ورزش ها نگاه کنند.

متاسفانه مسئولان استانی همدان نگاه های خود را تنها و تنها به فوتبال دوخته اند و حاضر نیستند به رشته های دیگر نگاه کنند.

انتظار است هرگاه که مسئولی می خواهد به فوتبال کمک مالی کند و مبلغی در اختیار آن گذارد نیمی از آن را به سایر هیئت های ورزشی همدان که 48 هیئت اند، اختصاص یابد که این انتظار بالایی نیست.

کد خبر 2111213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha