اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی از جمع‌آوری زکات فطریه در 900 پایگاه ثابت و سیار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ولیئی اظهار داشت: همزمان با عید سعید فطر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به منظور جمع‌آوری زکات اقدام به برپایی 900 پایگاه ثابت و سیار در سطح شهرها و روستاها کرده است.

وی تصریح کرد: این پایگاه در سطح مساجد و مکان‌های برگزاری نماز عید سعید فطر دایر خواهد شد که 788 پایگاه در سطح مساجد، 90 پایگاه در سطح شهرها و 23 پایگاه سیار در نقاط مختلف استان دایر می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: میزان فطریه هر فرد بر مبنای قوت غالب گندم 3 هزار و 500 تومان و بر مبنای قوت غالب برنج 15 هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود میزان زکات فطریه مردم در روز عید فطر به 718 میلیون تومان برسد.

وليئي مبلغ زکات فطريه پرداخت شده در سال گذشته را 374 ميليون تومان برشمرد و گفت : پيش بيني مي شود اين رقم امسال به دو برابر افزايش يابد.

ولیئی تاکید کرد: وجوهی که مردم نیکوکار به عنوان فطریه به این نهاد تحویل می‌دهند، پس از دریافت در اسرع وقت در اختیار محرومان آبرومند قرار خواهد گرفت.