شب پایانی مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در مسکو با کسب سومین مدال طلای یوسین بولت در این رقابتها همراه بود. یوزپلنگ جامائیکایی کمک کرد تا تیم 4 در 100 متر این کشور ششمین مدال طلای خود را در مسکو کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در مسکو یکشنبه شب با قهرمانی میزبان به پایان رسید و تیم های امریکا و جامائیکا نیز در رده‌بندی مدالی عناوین دوم و سوم جدول رده بندی کلی مسابقات را کسب کردند.

در شب پایانی این مسابقات همه نگاه‌ها به ماده 4 در 100 متر امدادی بود. جایی که یوسین بولت، سریعترین مرد جهان در ترکیب تیم جامائیکا قرار گرفته بود. او که به عنوان آخرین نفر در تیم جامائیکا می دوید به تیم کشورش کمک کرد تا با ثبت زمان 37.36 ثانیه عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. تیم امریکا با زمان 37.66 ثانیه دوم شد. تیم کانادا هم با زمان 37.92 ثانیه روی سکوی سوم ایستاد.

در پرش سه گام تدی تامگو از فرانسه با رکورد 18.04 متر مدال طلای جهان را به گردن آویخت. پدرو پابلو پیچاردو از کوبا با رکورد 17.68 متر به مدال نقره دست یافت و ویل کلی از امریکا با رکورد 17.52 متر به مدال برنز جهان رسید.

مسابقه ماده 1500 متر هم با قهرمانی آبل کیپروپ دونده سرشناس کنیایی همراه شد. این دونده زمان 3:36:28 دقیقه را به ثبت رساند. ماتئو سنترویتز از امریکا با زمان 3:36:78 دقیقه نایب قهرمان شد و جان کرون از افریقای جنوبی با زمان 3:36:83 مدال برنز این ماده را کسب کرد.

در پایان این دوره از مسابقات تیم روسیه با کسب 7 مدال طلا، 4 نقره و 6 برنز در صدر جدول رده بندی ایستاد. تیم امریکا با کسب 6 مدال طلا، 14 نقره و 5 برنز نایب قهرمان شد و تیم جامائیکا هم با کسب 6 مدال طلا، یک 2 نقره و یک برنز روی سکوی سوم قرار گرفت.