تیم ملی جودو ایران برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان، روز جمعه تهران را به مقصد ریودوژانیرو ترک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جودو قهرمانی جهان از روز دوشنبه چهارم شهريورماه و به مدت هفت روز به میزبانی برزیل در "ریودوژانیرو" برگزار می‌شود که تیم ملی ایران با 5 جودوکار در این رقابتها به دیدار رقبای خود می‌رود.

سعید ملایی، الیاس علی اکبری، سعید مرادی، امیر قاسمی‌نژاد و جواد محجوب با هدایت مسعود حاجی آخوندزاده و سرپرستی آرش میراسماعیلی در این دوره از مسابقات حضور پیدا می‌کند. بر اساس برنامه جودوکاران ایران ساعت 22:45 دقیقه روز جمعه اول شهريورماه راهی دبی می‌شوند. آنها پس از 7 ساعت توقف به "ریو" سفر کرده و ساعت 14:30 دقیقه روز شنبه وارد این شهر می‌شوند.

طبق برنامه اعلام شده الیاس علی‌اکبری و سعید ملایی در وزن 73- کیلوگرم روز چهارشنبه ششم شهريورماه به روی تاتامی می‌روند. امیر قاسمی‌نژاد و سعید مرادی در وزن 81- کیلوگرم روز پنجشنبه هفتم شهريورماه و جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم روز شنبه نهم شهريورماه به دیدار رقبای خود می‌روند.

اما کنگره فدراسیون جهانی جودو جمعه هفته جاری در ریو دو ژانيرو برگزار می‌شود و رئیس فدراسیون جودو کشورمان برای حضور در این کنگره تهران را به مقصد برزیل ترک می‌کند. در این کنگره قرار است انتخابات فدراسیون جهانی برگزار شود. مهمترین انتخاب در راس IJF است که "ماریوس ویزر" تنها کاندیدای  تصدی این پست است و رقیب ندارد.

ضمن اینکه قرار است انتخابات کمیسیون ورزشکاران نیز برگزار شود که در این قسمت آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون و مدیر تیم‌های ملی ثبت نام کرده است. وی دو مدال طلا و دو برنز از رقابتهای جهانی در کارنامه دارد. جودوکاران حاضر در رقابتهای جهانی می‌بایست در رای گیری کمیسیون ورزشکاران شرکت کنند.

این دوره از مسابقات با حضور 779 جودوکار از 124 کشور جهان در برزیل برگزار خواهد شد.