۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

جودو قهرمانی جهان - برزیل؛

رقابت 779 جودوکار روی تاتامی ریو

رقابت 779 جودوکار روی تاتامی ریو

رقابتهای جودو قهرمانی جهان از چهارم شهریور با حضور 779 جودوکار از 124 کشور جهان به مدت 5 روز به میزبانی برزیل در ریودوژانیرو برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  این برای دومین دوره است که برزیل میزبان مسابقات قهرمانی جهان است. سال 2007 نیز برزیلی های میزبان در ریو عنوان قهرمانی را کسب کردند. اما این دوره از مسابقات یکی به دلیل آنکه هر کشور می تواند در هر وزن حداکثر دو جودوکار را شرکت دهد با استقبال خوب کشورها مواجه شده است که وزن 73- کیلوگرم با 88 جودوکار شلوغترین وزن می باشد. وزنی که از ایران نیز الیاس علی اکیری و سعید مولایی چهارشنبه ششم شهریور ماه به دیدار رقبای خود می ورند.
 
در دو روز اول تیم کشورمان نماینده ندارد و پنجشنبه هفتم شهریور نیز در وزن 81- کیلوگرم امیرقاسمی نژاد و سعید مرادی به روی تاتامی می روند. در این وزن هم 81 جودوکار ثبت نام کرده اند. جواد محجوب آخرین نماینده ایران است که شنبه نهم شهریورماه در وزن 100- کیلوگرم به مصاف رقبای خود می رود. در این وزن هم 50 جودوکار شرکت دارند. 
 
اما در وزن 60- کیلوگرم 70 شرکت کننده، در وزن 66- کیلوگرم 81 جودوکار، در وزن 90- کیلوگرم 67 ورزشکار و در وزن 100+ کیلوگرم هم 42 نفر به رقابت خواهند پرداخت. در مجموع 480 جودوکار در بخش مردان و 299 جودوکار در بخش زنان در ریور برای کسب 64 مدال تلاش خواهند کرد. 
 
در میان قدرتهای جودو جهان روسیه با 26 جودوکار بیشترین شرکت کننده را دارد. روس ها در تمامی اوزان دو بخش مردان و زنان هر دو سهمیه خود را استفاده کرده است. برزیل میزبان ،  ژاپن ، کره ، هلند ، آرژانتین و اکراین نیز 18 جودوکار را شرکت داده اند. ضمن اینکه بورکینافاسو ، جیبوتی ، استونی ، فنلاند ، گینه بیسائو ، گینه ، هنگ کنگ ، رواندا ، فیلپین ، فلسطین و ایسلند هم هر کدام یک شرکت کننده دارند
 
تیم ملی جودو ایران با 5 جودوکار اوایل هفته آینده برای حضور در این دوره از رقابتها راهی ریو خواهد شد. 
 
کد خبر 2116891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha