۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۴

جودو قهرمانی جهان - برزیل؛

رقابت دیدنی بزرگان 73 کیلوگرم روی تاتامی ریو/ قهرمان المپیک غایب است

رقابت دیدنی بزرگان 73 کیلوگرم روی تاتامی ریو/ قهرمان المپیک غایب است

ماراتن رقابتهای جودو قهرمانی جهان در حالی چهارم شهریورماه در برزیل آغاز می شود که در میان مدعیان وزن 73- کیلوگرم تنها قهرمان روسی المپیک 2012 غایب است و سایر نامداران این وزن عزم سفر به ریو کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی جهان از چهارم شهریور با حضور 779 جودوکار از 124 کشور جهان به مدت 5 روز به میزبانی برزیل در ریو دو ژانیور برگزار می شود.
 
تیم ایران در این مسابقات با 5 جودوکار حضور خواهد يافت که اولین نمایندگان کشورمان چهارشنبه ششم شهریورماه در وزن 73- کیلوگرم به روی تاتامی می روند. وزنی که با حضور 88 جودوکار شلوغ‌ترین وزن این مسابقات است و به دلیل ثبت نام تمام مدعیان بدون شک از حساسیت و سطح فنی بالایی برخوردار خواهد بود.
 
غایب بزرگ این وزن کسی نیست جز "منصور عیسی اوف" روسی که در المپیک 2012 لندن موفق به کسب مدال طلا شد. شاید از غیبت این روسی هیچ جودوکاری مانند "ریکی ناکایا"یی ژاپنی خوشحال نباشد. این ژاپنی که دو سال قبل در پاریس با شکست "دکس المونت" هلندی مدال طلا کسب کرد، در فینال مسابقات لندن مغلوب "عیسی اف" شد.
 
اما جدال مدعیان این وزن برای کسب مدال طلا در "ریو" دیدنی خواهد بود. "سیانجارگل" مغولی نفر اول رنکینگ جهانی که مدال برنز المپیک و نزدیک به 20 مدال طلا ، نقره و برنز از رقابتهای مختلف آسیایی و تورنمنت بین المللی در اختیار دارد مدعی اول این وزن است. هر چند که "ریکی ناکایا"با سید 5 برای دفاع از مدال طلای دوره قبل راهی برزیل می شود.
 
"دریک ونتیچلت" از بلژیک ، "دکس المونت" از هلند ، "باتار" مغولی ، "وانگ کی چون" از کره جنوبی ، "نیکولاس دل پولو" از آمریکا ، "برونو مندوگا" از برزیل ، "نوروز یرکابلیف" از ازبکستان و "رستم عروجوف" از آذربایجان 10 جودوکار اول وزن 73- کیوگرم هستند که راهی ریو خواهند شد.
 
علی اکبری و ملایی دو نماینده تیم کشورمان در این وزن کار دشواری در پیکار با بهترینهای جهان دارند. ملایی با رنکینگ 91 و علی اکبری با رنکنیگ 104 پای در آوردگاه جهانی خواهند گذاشت. 
 
این دوره از مسابقات چهارم شهريور آغاز می شود که تیم ایران در دو روز نخست نماینده ای ندارد و روز سوم مسابقات در وزن 73- کیلوگرم نمایندگان خود را به روی تاتامی می فرستد. 
کد خبر 2118967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha