مربی تیم ملی جودو گفت: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و برای اجرای یک نمایش قابل قبول از جودو ایرانی در برزیل آماده هستیم.

مسعود حاجی آخوندزاده شب گذشته بعد از ورود به "ریو دو ژانیرو" ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: رقابتهای قهرمانی جهان هر دوره از سطح فنی بالاتری نسبت به دوره قبل برگزار می شود. این مسابقات محل حضور بهترین های جهان است. همه مدعیان در بهترین شرایط آمادگی خود قرار دارند و فقط  برای کسب مدال به میدان می روند.
 
وی افزود: مسابقات جهانی به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست، جودو در جهان به خصوص در چند سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و دیگر نمی توان هیچ جودوکاری را دست کم گرفت. برگزاری تورنمنت های سطح بالا در طول سال و حضور مداوم جودوکاران باعث این پیشرفت شده است.
 
مربی تیم ملی با بیان اینکه در چند دوره از مسابقات جهانی حضور داشته گفت: من برای دستيابی به مدال جهانی خیلی تلاش کردم ولی متاسفانه هر دوره در یک قدمی کسب مدال مشکلی خاص مانع از رسیدنم به هدف شد. همه آنها که در مسابقات جهانی در زمان من مدال جهانی کسب کردند از جمله "رشید سوبیرف" را در چند مرحله شکست دادم ولی خوب قسمت نبود مدال قهرمانی جهان کسب کنم. 
 
آخوندزاده در خصوص رقبای ملی پوشان گفت: در هر وزن تعداد زیادی مدعی وجود دارد، نمی توان از یک یا  دو جودوکار در یک وزن به عنوان مدعی نام برد. خوشبختانه به کمک دوستان فیلم آخرین مبارزات رقبای هر 5 ملی پوش را تهیه و در اختیار آنها قرار داده و در چند مرحله با حضور هم ارزیابی خوبی از این فیلم ها داشتیم.
 
وی در خصوص برنامه های اجرا شده برای حضور در این دوره از مسابقات گفت: اردوهای آماده سازی بعد از مسابقات قهرمانی آسیا به صورت مداوم اجرا شد، حضور در مسابقات جایزه بزرگ روسیه هم یک برنامه بسیار خوب ود تا جودوکاران ما قبل از اعزام به برزیل در یک میدان جدی محک بخورند. بعد از روسیه هم با جدیت تمرین کردیم و امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.
 
مربی تیم ملی در مورد نتیجه احتمالی ملی پوشان روی تاتامی برزیل هم گفت: اینکه بگویم در این میدان مدال کسب می کنیم شاید بلندپروازی باشد، برنامه های تیم ملی در راه جوانگرایی مرحله به مرحله در حال اجراست، در این بین حضور در میدان دشواری چون رقابتهای جهانی برزیل می تواند تجربه خوبی برای ملی پوشان ما باشد که شاید شانس مدال هم داشته باشند. به هر حال سه نفر از این 5 جودوکار اولین بار است که در چنین میدان بزرگی مبارزه می کنند. قاسمی نژاد و محجوب هم بار دوم است در رقابتهای جهانی حضور پیدا می کنند. 
 
آخوندزاده در پایان گفت: به هر حال رقابتهای جهانی است و به واقع کار دشواری خواهیم داشت، جودوکاران ما شرایط خوبی به لحاظ آمادگی جسمانی و روحی دارند ، امیدوارم روز مسابقه بتوانند آنچنان که در تمرینات تلاش می کردند در مقابل رقبای خود تیز مبارزه کنند و نمایش خوبی از جودو ایرانی داشته باشند.
 
رقابتهای جودو قهرمانی جهان از روز دوشنبه با حضور جودوکارانی از 123 کشور در برزیل آغاز می شود.