دامغان– خبرگزاری مهر: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه پروژه بند خاکی نصرآباد دیباج در روز 2 شنبه با حضور استاندار سمنان و جمعی از مدیران به بهره برداری خواهد رسید، گفت: سطح مساحت حوزه آبخیز این پروژه یک هزار و 560 هکتار است.

احمدعلی بهاور در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بهره برداری از پروژه بند خاکی نصرآباد دیباج دامغان درهفته دولت اظهار داشت: این پروژه از نوع پروژهای خاکی غیر همگن است که سطح مساحت حوزه آبخیز این پروژه یک هزار و 560 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه حجم عملیات خاکی انجام شده برای این پروژه 86 هزار مترمکعب و حجم آبگیری این بند خاکی نیز 238 هزار متر مکعب است، افزود: متوسط میزان بارندگی سالانه در این حوزه آبخیز نیز 270 میلی متر خواهد بود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به سطح ارتفاع این بند خاکی اشاره و اظهار داشت: حداکثر سطح ارتفاع بند خاکی این پروژه 15 متر و طول تاج نیز 188  و نیم متر است.

بهاور با یادآوری اینکه این پروژه طی سال های 90  و 91 اجرا شده و در سال 92 به مرحله بهره برداری رسیده است، افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح دو هزار و 200 میلیون ریال و از محل اعتبارات ماده ستاد حوادث غیرمترقبه بوده است.

وی در خاتمه به اهداف اجرای این بندخاکی نصرآباد دیباج دامغان پرداخت و گفت: کنترل و مهار سیلاب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و همچنین ذخیره آب پایه جهت مصارف کشاورزی و دام منطقه از مهمترین اهداف اجرای این پروژه بوده است.