اراک - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بیش از 5.1 میلیون اصله نهال از ابتدای امسال تا کنون در نهالستان‌های استان مرکزی تولید شده است.

حمیدرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: این نهال‌ها شامل گونه های مرغوب و سازگار با آب و هوای استان از گونه ای درختی و درختچه‌ای از جمله زبان گنجشک، سرو خمره‌ای، افرا، اقاقیا، صنوبر،  ارغوان و همچنین گونه های بومی وحشی مانند بلوط ، سنجد، بادام کوهی است.

 وی به افزایش زراعت و تولید چوب در استان اشاره کرد و گفت: کشت صنوبر بدلیل رشد سریع سریع و آسان و کشت انبوه مناسب برای افزایش این محصول مناسب است.

وی افزود: امسال دو هکتار از نهالستان‌های استان به کشت صنونبر اختصاص یافته که با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب در هر هکتار بین 2 هزار و 500 تا سه هزار و 500 نهال می‌توان کشت کرد.

اعتبار 80 میلیونی افزایش سرانه فضای سبز جوابگو نیست

مرادی خاطرنشان کرد:هم اکنون بیش از 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت صنوبر قرار دارد که ایجاد اشتغال، افزایش تولید چوب و درآمدافزایی از جمله اهداف این کشت بشمار می‌رود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آّبخیزداری استان با توجه به مراقبت‌های ویژه نهال تولیدی از نظر آفات، بیماری و کوددهی بطور مستمر گفت: برای افزایش سرانه فضای سبز و افزایش تولید نهال علی رغم هزینه های بالای تولید امسال 80 میلیون تومان اعتبار به این امر اختصاص یافته که این میزان جوابگوی نهال‌های تولیدی در نهالستان نمی باشد.