۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۰

مرادی به مهر خبر داد:

تولید بیش از 5.1 میلیون اصله نهال در استان مرکزی/ اعتبار 80 میلیونی افزایش سرانه فضای سبز جوابگو نیست

تولید بیش از 5.1 میلیون اصله نهال در استان مرکزی/ اعتبار 80 میلیونی افزایش سرانه فضای سبز جوابگو نیست

اراک - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بیش از 5.1 میلیون اصله نهال از ابتدای امسال تا کنون در نهالستان‌های استان مرکزی تولید شده است.

حمیدرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: این نهال‌ها شامل گونه های مرغوب و سازگار با آب و هوای استان از گونه ای درختی و درختچه‌ای از جمله زبان گنجشک، سرو خمره‌ای، افرا، اقاقیا، صنوبر،  ارغوان و همچنین گونه های بومی وحشی مانند بلوط ، سنجد، بادام کوهی است.

 وی به افزایش زراعت و تولید چوب در استان اشاره کرد و گفت: کشت صنوبر بدلیل رشد سریع سریع و آسان و کشت انبوه مناسب برای افزایش این محصول مناسب است.

وی افزود: امسال دو هکتار از نهالستان‌های استان به کشت صنونبر اختصاص یافته که با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی مناسب در هر هکتار بین 2 هزار و 500 تا سه هزار و 500 نهال می‌توان کشت کرد.

اعتبار 80 میلیونی افزایش سرانه فضای سبز جوابگو نیست

مرادی خاطرنشان کرد:هم اکنون بیش از 800 هکتار از اراضی استان زیر کشت صنوبر قرار دارد که ایجاد اشتغال، افزایش تولید چوب و درآمدافزایی از جمله اهداف این کشت بشمار می‌رود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آّبخیزداری استان با توجه به مراقبت‌های ویژه نهال تولیدی از نظر آفات، بیماری و کوددهی بطور مستمر گفت: برای افزایش سرانه فضای سبز و افزایش تولید نهال علی رغم هزینه های بالای تولید امسال 80 میلیون تومان اعتبار به این امر اختصاص یافته که این میزان جوابگوی نهال‌های تولیدی در نهالستان نمی باشد.

کد خبر 2125096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha