۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

میرگلو بیات:

25 درصد درآمد نفتی در قالب ضایعات کشاورزی تلف می شود

25 درصد درآمد نفتی در قالب ضایعات کشاورزی تلف می شود

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادل 25 درصد درآمد نفتی در قالب ضایعات کشاورزی تلف می شود، گفت: روزانه 420 هزار تن ضایعات کشاورزی داریم که با جلوگیری از این ضایعات غذای 15 میلیون نفر تأمین می شود.

شهلا میرگلو بیات در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه جلوگیری از این ضایعات که سرمایه ملی محسوب می شود باید پیگیری شود اظهارداشت: میزان فرآوری محصولات کشاورزی در جهان 70 تا 80 درصد است که در ایران این فرآوری به 40 درصد می رسد.

میرگلوبیات تازه مصرف کردن محصولات کشاورزی، نداشتن انبارهای نگهداری و فراوری محصولات کشاورزی را از جمله عوامل این ضایعات محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: مدیریت در مصرف و مدیریت در هزینه، ترویج روشهای کشت به صورت مدرن می تواند نظم بین تولید و مصرف را ایجاد کند.

تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی

وی تقویت صنایع تبدیلی کشاورزی برای رونق حوزه فراوری محصولات و تولید ارزش افزوده و ایمنی بیشتر غذا در کشور را ضروری دانست و گفت : این مهم باید به همت وزارت جهاد کشاورزی و همکاری دستگاه هایی چون استاندارد محقق شود.

میرگلوبیات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ساوه و زرندیه یک هزار و 100 تولیدی فعالیت می کنند گفت: از بین این واحدها تنها 290 واحد ان دارای استانداردهای اجباری هستند در صورتی که باید تمام واحدهای صنعتی با رعایت قوانین و مقررات پروانه استاندارد کسب کنند.

نبود اداره استاندارد یک ضعف برای دومین شهر صنعتی استان مرکزی

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نبود اداره استاندارد را یک ضعف برای دومین شهر صنعتی استان مرکزی برشمرد و تصریح کرد: عملیات اجرایی ساختمان استاندارد این شهرستان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی روند کندی را دارد و این حالی است که صنعتگران و تولیدکنندگان این شهرستان مجبورند برای خدمات استاندارد ترددهای متعددی به اراک داشته باشند و این امربه لحاظ ایمنی و مدیریت زمان مطلوب نیست.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: شهرستان زرندیه نیز با سه شهرک صنعتی نیازمند تقویت زیرساخت های استاندارد است به این دلیل که وظیفه نظارتی برای تولید محصول با کیفیت درا داراست.

وی اضافه کرد: همچنین تولید و صادرات محصولات استاندارد برای رعایت حقوق مصرف کننده، سلامت، آسایش و امنیت مردم باعث رشد و پیشرفت جامعه می شود.

کد خبر 2163326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha