۶ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۲

در استان مرکزی:

40 درصد کشاورزان از خدمات صندوق کشاورزی بهره مند شدند

40 درصد کشاورزان از خدمات صندوق کشاورزی بهره مند شدند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی از بهره مندی 40 درصد از خدمات صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا خالقی عصر چهارشنبه با اعلام این خبر در مجمع عمومی صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: صندوق توسعه بخش کشاوری یک شرکت سهامی خاص است که توانسته بیش از 120 تشکل فعال بخش کشاورزی را به عضویت خود درآورد.

وی با اشاره به اهم فعالیتهای صندوق توسعه بخش کشاورزی استاان مرکزی در یک سال اخیر گفت: عملکرد موفق این صندوق در خرید محصولات جو و دزت علوفه ای کشاورزان استان از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به امضا توافق سه جانبه  افزود: این توافق ما بین تولید کنندگان، مصرف کنندگان و صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در حوزه خرید محصولات تولیدی جو و ذرت علوفه ای استان مرکزی امضاء شده است.

وی ادامه داد: با امضا این قرارداد کلیه مزارع زیرکشت جو و ذرت علوفه ای استان شناسایی و بعد از برداشت محصولات فوق مبلغ خرید محصولات از طریق صندوق به کشاورزان پرداخت و مصرف کنندگان نیز راحت توانستند نیاز خود را در این دو بخش تامین کنند.

پنج هزار تن ذرت علوفه ای و 30 هزار تن جو امسال خریداری می شود

خالقی یادآور شد: خرید پیش محصولات جو و ذرت علوفه ای ضمن ایجاد امنیت خاطر برای کشاورزان موجبات صرفه جویی خوبی را برای صندوق در برداشته است.

وی ادامه داد: در صوت تامین اعتبارات لازم خرید پنج هزار تن ذرت علوفه ای و 30 هزار تن جو امسال خریداری خواهد شد.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: برای خرید ذرت علوفه ای و جو به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خالقی در ادامه با اشاره به نقش صندوق توسعه بخش کشاورزی در استان مرکزی گفت: با ایجاد این صندوق بستر لازم برای کیفیت بخشی به سرمایه گذاریها در بخش کشاورزی استان فراهم شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 40 درصد بهره برداران بخ کشاورزی استان مرکزی سهامدار صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی هستند افزود: میزان سرمایه صندوق با اعضا آن همخوانی ندارد.

مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی در حالیکه ارزش سالانه تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی رقمی معادل دو هزار و 500 میلیارد تومان است سرمایه 14 میلیارد تومانی صندوق با این رقم فاصله زیادی دارد.

امضای  توافق سه جانبه کشاورزی برای تامین 7 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق

خالقی درادامه از توافق سه جانبه استانداری، جهاد کشاورزی  و صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی خبر داد و گفت: براساس این توافق هر سه بخش حاضر در توافقنامه با تامین 7 میلیارد تومان سرمایه بستر افزایش بیش از 21 میلیارد تومان سرمایه به سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی را فراهم که در صورت تحقق این مهم سرمایه صندوق توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی به 42 میلیارد تومان افزایش می یابد.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی موجبات پویایی و افزایش نقدینگی بخش کشاورزی را فراهم کرده است.

علی ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: صندوق توسعه بخش کشاورزی اولین نهاد مالی غیر دولتی است که در بخش کشاورزی با استفاده از ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد تاسیس و توانسته خدمات قابل ملاحظه ای را دراین بخش عرضه کند.

وی ادامه داد: صندوق توسعه بخش کشاورزی توانسته بخش عمده ای از تامین نهاده ها و عرضه محصولات را در کشور مدیریت و ساماندهی کند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به فراهم بودن بسترهای قانونی کمک به صندوق شرایطی فراهم شده که در سنوات آتی شاهد خدمات بیشتری در تمام زیربخشهای کشاورزی از نظر تامین نقدینگی و سرمایه ثابت باشیم.

کد خبر 2184411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha