۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰

آقایی:

ایجاد زیرساختهای جدید در بخش کشاورزی/ ظرفیت تولید محصولات کشاورزی کشور 3 برابر میزان کنونی است

ایجاد زیرساختهای جدید در بخش کشاورزی/ ظرفیت تولید محصولات کشاورزی کشور 3 برابر میزان کنونی است

اراک - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی دولت تدابیری اندیشیده است که امید است با ایجاد زیرساختهای جدید به یک تولید خوب برسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی عصر روز شنبه در نشست شورای هماهنگی جهادکشاورزی و مدیران بخش کشاورزی استان مرکزی با اشاره به تدابیر جدید دولت افزود: با ایجاد زیرساختهای مناسب، تغییر ماشین آلات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز و اجرای عملیات زیربنایی امید است به تولید بهینه کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در تولید برخی محصولات باغی از جمله پسته، زیتون، زعفران و سیب از امتیازات خوبی برخوردار و جزو 10 کشور جهان است اظهارداشت: امید است با ایجاد یک فضای مناسب بتوانیم در تولید محصولات کشاورزی پیشرو باشیم.

آقایی در این نشست به ظرفیتها و پتانسیل های کشاورزی استان مرکزی اشاره و نیز بر استفاده صحیح از بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: استان مرکزی نیز در تولید برخی محصولات باغی مانند هلو و شلیل نسبت به سایر استانهای کشور حایز رتبه است همچنین انار ساوه با برند جهانی در دنیا شناخته شده است که انتظار می رود با بهبود روند کاشت، داشت و بردشداتش شاهد افزایش تولید در سطح و تولید بهینه باشیم.

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ظرفیت کشور در تولید محصولات کشاورزی سه برابر میزان کنونی است و فراهم کردن زیرساختهای لازم برای کشاورزان دستیابی به 300 میلیون تن محصولات کشاورزی در افق سال 1404 آسان است.

تولید علوفه مورد نیاز از محدودیتهای بخش کشاورزی

عباس رجایی تولیدات کنونی را 105 میلیون تن برشمرد و ادامه داد: گسترش پژوهش و استفاده از روشهای نوین در کشت، آب و خاک و استفاده از تکنولوژی های مدرن در این بخش می توان راندمان تولید را افزایش داد و به محصول با کیفیت و کمی دست یابیم.

وی در ادامه تولید علوفه مورد نیاز را از محدودیتهای بخش کشاورزی برشمرد و گفت: با استفاده از روشهای مدرن می توان علوفه مورد نیاز را برای تولیدات دامی فراهم کرد.

عباس مظفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با ارائه گزارشی از توانمندیهای بخش کشاورزی استان و عملکرد شورای توسعه بخش کشاورزی اقدامات انجام شده توسط این شورا را تشریح کرد.

در نشست امروز اعضای شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی و مدیران بخش کشاورزی استان مسائل و مشکلات این بخش با حضور قائم مقام وزیر جهاد بررسی و در خصوص توانمندی ها و عملکرد این سازمان بحث و تبادل نظر شد.

نبود اعتبارات کافی، گسترش بیمه محصولات کشاورزی، ایجاد واحدهای دامداری جدید و فعال شدن دامداری های غیر فعال، اجرای قانون حفظ کاربری، استفاده از فناوری های جدید در ساختار دامداری ها و ساماندهی مجتمع های گلخانه ای از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر 2200239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha