۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

رجایی در گفتگو با مهر:

سرانه مصرف پروتئین کشور 29 گرم است/ افزایش 2 برابری مصرف پروتئین

سرانه مصرف پروتئین کشور 29 گرم است/ افزایش 2 برابری مصرف پروتئین

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس از افزایش دو برابری سرانه مصرف پروتئین در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه خبرداد.

عباس رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سرانه مصرف پروتئین کشور هم اکنون 29 گرم است که این میزان تا برنامه پنجم توسعه به 60 گرم در روز خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به نقش آبزی پروری در سبد غذایی و تامین پروتئین مورد نیاز مردم افزود: تا پایان برنامه پنجم تولیدات آبزی پروری هم به دو میلیون تن افزایش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون کشاورزی افزایش تولیدات دامی و طیور را نیز از دیگر محورهای برنامه پنجم توسعه دانست و اظهار داشت: با بهره گیری از پژوهش و فن آوریهای مدرن می توان با وضعیت موجود به تولیدات بیشتری دست یافت.

رجایی در ادامه به اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح بنا بود که حدود 30 درصد عواید حاصل از درآمد یارانه ها به تولید کشور اعم از صنعت و کشاورزی اختصاص یابد که به دلیل اینکه مفاد این قانون درست عمل نشده سهمی برای تولیدات در نظر گرفته نشده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در بودجه ای که در مجلس است بین دولت و مجلس تفاهمی صورت بگیرد که سهم کشاورزی از این حوزه مشخص شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده ازهمه روشهای تامین آب تاکید کرد و گفت: برای جبران کسری آب، استفاده از پساب ها و منابع آبی مشترک با دیگر کشورها از راههای تامین آب است.

وی ادامه داد: روان آب ها، باران افزایی و واردات آب از دیگر روش های در دست بررسی تامین آب هستند.

کد خبر 2201559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha