۳ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴

آقایی به مهر گفت:

افزایش 25 درصدی قیمت تضمینی گندم در سال آینده

افزایش 25 درصدی قیمت تضمینی گندم در سال آینده

اراک - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از افزایش 25 درصدی قیمت تضمینی گندم در سال آینده خبرداد.

خلیل آقایی در حاشیه سفر به اراک در گفتگو با خبرنگار مهر در اراک گندم را یک محصول استراتژیک کشور برشمرد و افزود: براساس مصوب دولت قیمت تضمینی گندم در سال آینده هزار و 50 تومان تعیین شده است.

وی افزود: هم اکنون 20 قلم از محصولات اساسی و مهم کشاورزی مشمول قیمت تضمینی است که با تعیین قیمت اعلام شده اگر قیمت در بازار پایین تر از قیمت تعیین شده باشد وزارت جهادکشاورزی از طریق سازمان تعاون روستایی وارد بازار می شود و محصولات را خریداری می کند تا کشاورز دچار ضرر و زیان نشود.

وی گفت: امیدواریم که قیمت تضمینی یک قیمت پایه ای باشد و محصولات در بازار بیشتر از قیمت تعیین شده به فروش رود تا کشاورز از سود بیشتری بهره مند شود.

در این سفر شرکت در نشست شورای هماهنگی جهادکشاورزی و مدیران بخش کشاورزی استان مرکزی و بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در استان مرکزی از جمله برنامه های قائم مقام وزیرجهادکشاورزی در اراک بود.

نبود اعتبارات کافی، گسترش بیمه محصولات کشاورزی، ایجاد واحدهای دامداری جدید و فعال شدن دامداری های غیر فعال، اجرای قانون حفظ کاربری، استفاده از فناوری های جدید در ساختار دامداری ها و ساماندهی مجتمع های گلخانه ای از جمله مباحثی بود که در این سفر مطرح شد.

کد خبر 2201560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha