رقابتهای دور برگشت مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با برگزاری 5 دیدار به پایان رسید که طی آن تیم های زنیت سنت پترزبورگ روسیه، ویکتوریا پلژن جمهوری چک، سلتیک اسکاتلند، میلان ایتالیا و رئال سوسیداد اسپانیا به مرحله گروهی صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میلان که در هلند و در دیدار رفت با تساوی یک بر یک مقابل آیندهوون متوقف شده بود در دیدار برگشت و در سن سیرو موفق شد با درخشش بواتنگ 3 بر صفر میهمان خود را شکست دهد. در این دیدار کوین پرینس بواتنگ (9، 77) و ماریو بالوتلی (55) برای روسونری گل زدند. به این ترتیب شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در مجموع دو دیدار با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسیدند و راهی دور بعدی شدند.

در دیگر دیدار رئال سوسیداد مقابل لیون نتیجه دیدار رفت را تکرار کرد و حریف فرانسوی خود را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت. در این دیدار کارلوس ولا (67، 90) برای سوسیداد گل زد. نماینده اسپانیا در دیدار رفت در فرانسه نیز لیون را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرده بود و به این ترتیب در مجموع دو دیدار رفت و برگشت موفق شد با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی برسد و راهی مرحله گروهی شود.

اما سلتیک اسکاتلند که هفته گذشته در دیدار رفت مقابل تیم گمنام شاختر کاراگاندی قزاقستان با نتیجه دو بر صفر مغلوب شده بود دشب گذشته در سلتیک پارک دست به کار بزرگی زد و میهمان قزاقستانی خود را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و تا شکست دیدار رفت را جبران کند. در این دیدار کریس کومونس (45)، جورجیوس ساماراس (48) و جیمز فارست (90) برای سلتیک گل زدند تا این تیم اسکاتلندی هم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه پیدا کند.

زنیت سنت پترزبورگ روسیه نیز که در دیدار هفته گذشته در پرتغال پاکوش فریرا این کشور را با نیجه 4 بر یک شکست داده بود در دیدار برگشت نیز به پیروزی 4 بر 2 رسید تتا در مجموع با نتیجه 8 بر 3 راهی دور بعدی شود. در این دیدار دنی گومز (30، 48)، الکساندر بوخاروف (66) و آندری آرشاوین (78 پنالیت) برای زنیت گل زدند.

و در نهایت ویکتوریا پلژن جمهوری چک نیز که در دیدار رفت مقابل ماریبور اسلوونی به پیروزی 3 بر یک دست یافته بود در دیدار برگشت نیز یک بر صفر نمیانده اسلوونی را شکست داد تا در مجموع با نتیجه 4 بر یک راهی مرحله گروهی شود.