۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

مهر منتشر کرد؛

نکات خواندنی از دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا/ جدال موسیقی آرام با صدای بلند!

نکات خواندنی از دیدارهای لیگ قهرمانان اروپا/ جدال موسیقی آرام با صدای بلند!

رقابتهای هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب پیگیری می شود که در حساس ترین دیدارها دورتموند به مصاف تیم فوتبال آرسنال می رود و بارسلونا هم در دیداری که انتظار می رود لیونل مسی بهتر از گذشته ظاهرا شود به مصاف تیم میلان خواهد رفت. سرمربی دورتموند در تعبیرش از دیدار با آرسنال این بازی را به موسیقی آرام مقابل موسیقی با صدای بلند تشبیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرسنال در حالی برای دیدار مقابل دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته به آلمان سفر می کند که حضور جک ویلشر و کیران گیبس در این بازی برای توپچی ها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آرسنال که این هفته لیورپول را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و صدرنشینی خود در لیگ برتر را تثبیت کرد امیدوار است بتواند شکست 2 بر یک مقابل دورتموند که دو هفته پیش در ورزشگاه امیریتس رقم خورد را جبران کند. با توجه به اینکه ناپولی در این گروه از مارسی امتیاز گرفته و احتمال دارد در بازی همزمان بار دیگر مقابل مارسی به پیروزی برسد کار شاگردان آرسن ونگر برای صعود از این گروه دشوار خواهد شد.

اما در طرف دیگر دورتموند در دوران اوج خود قرار دارد و بعد از پیروزی در دربی "روهر" مقابل شالکه در هفته گذشته این هفته نیز مقابل اشتوتگارت یک پیروزی شگفت انگیز 6 بر یک کسب کرد.

یورگن کلوپ سرمربی دورتموند در آستانه این بازی از آرسن ونگر سرمربی آرسنال تمجید کرد و در مورد او گفت: ونگر مربی فوق العاده ای است. باید لقب سر را به او بدهند، سر آرسن ونگر. تیم ونگر همیشه فوق‌العاده بازی می کند، عملکرد آنها شبیه یک ارکستر است، یک موسیقی آرام و دلنشین. اما من موسیقی هوی متال را ترجیح می دهم. همیشه دوست دارم با صدای بلند موسیقی گوش کنم و فکر می کنم بازی تیمم هم همینطور است.

نکات آماری آرسنال و دورتموند

* آرسنال در 4 بازی قبلی خود در رقابتهای لیگ قهرمانان در خانه حریفان آلمانی شکست نخورده است. (2 پیروزی و 2 تساوی)

* توپچی‌ها در هر 8 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان در خانه حریفان آلمانی موفق به گلزنی شده اند.

* دورتموند در 7 بازی اخیر خود در رقابتهای لیگ قهرمانان تنها در یک بازی موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد.

* دورتموند 7 بازی خانگی اخیر خود در رقابتهای لیگ قهرمانان را با پیروزی پشت سر گذاشته که این با بهترین رکورد آنها در سال های 1996 و 1998 برابری می کند.

* آرسنال در 15 ابتدایی بازی خود در این فصل لیگ قهرمانان 2 گل به ثمر رسانده که تنها بایرن مونیخ این رکورد را در اختیار دارد.

* اولیویه ژیرو در 4 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان 3 گل برای آرسنال به ثمر رسانده است.

* روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی دورتموند در 3 بازی خود در لیگ قهرمانان این فصل 3 گل به ثمر رسانده است.

* لواندوفسکی 11 گل و 2 پاس گل در 12 بازی اخیر خود در رقابتهای لیگ قهرمانان برای دورتموند در کارنامه داشته است.

* آمار آرسنال در لیگ قهرمانان این فصل بعد از 3 بازی دقیقا مشابه رکورد آنها در فصل گذشته است. (2 پیروزی و یک شکست)

بارسلونا - میلان
در دیگر بازی مهم چهارشنبه شب بارسلونا در خانه خود به مصاف میلان می رود. لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسا مدتی است که نتوانسته آمار گلزنی خود را ارتقا دهد. او تا این لحظه در 10 بازی لالیگا 8 گل به ثمر رسانده که این آمار برای هر بازیکن دیگر می تواند فوق‌العاده باشد اما برای مسی یک ناکامی محسوب می شود.

مسی اخیر در شبکه اجتماعی چینی اعلام کرد هنوز به آمادگی کامل فیزیکی نرسیده است. او گفت: هنوز به 100 درصد آمادگی نرسیده ام اما با گذشت بازی ها سعی می کنم با تیم هماهنگ تر شوم و شرایط بهبود پیدا کند.

اما خراردو مارتینو معتقد است گل نزدن مسی تصادفی است و هیچ نگرانی از این بابت ندارد. مارتینو گفت: شرایط مسی اصلا من را نگران نکرده است. این که او در 3 یا 4 بازی گلی نزده اتفاقی بوده است. او انتظارات را بسیار بالا برده و حالا که در چند بازی گلی نزده همه فکر می کنند مشکلی پیش آمده است.

در طرف دیگر میدان میلان به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارد. آنها این هفته با نتیجه 2 بر صفر مغلوب فیورنتینا شدند و در جدول رده بندی سری آ در رده یازدهم قرار گرفته اند. احتمال اینکه آنها برای فصل بعد نتوانند در رقابتهای اروپایی حاضر باشند با این شرایط بسیار بالاست.

هواداران میلان با هو کردن، سوت زدن و استفاده از بنرها اعتراض خود را به عملکرد تیمشان نشان داده اند. الگری در کنفرانس خبری گفت: باید از لحاظ روحی روی تیم کار کنیم، ما باید گذشته را فراموش کنیم و به بازی های خود در آینده تمرکز کنیم. بازی سختی مقابل بارسلونا داریم امیدوارم بتوانیم نتیجه خوبی مقابل این تیم بگیریم.

بارسا در صورت پیروزی در این بازی 10 امتیازی خواهد شد و در فاصله دو هفته مانده به پایان مرحله گروهی به دور بعدی صعود می کند. میلان هم از 3 بازی اخیر خود 5 امتیاز کسب کرده و شرایط خوبی ندارد.

برنامه کامل دیدارهای چهارشنبه شب لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

* زنیت سن پترزبورگ روسیه – پورتو پرتغال

* ناپولی ایتالیا – مارسی فرانسه

* اتلتیکومادرید اسپانیا – آستریا وین اتریش

* چلسی انگلیس – شالکه آلمان

* اف سی بازل سوئیس – استوابخارست رومانی

* دورتموند آلمان – آرسنال انگلیس

* آژاکس هلند – سلتیک اسکاتلند

* بارسلونا اسپانیا – میلان ایتالیا

--------------------------------------------------------------

By Mohammad Ali Mir Gilani / محمدعلی میرگیلانی

کد خبر 2169741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha