روز پنجم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با درخشش نماینده کوبا و ناکامی قهرمان دوره قبل همراه بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، در پنجمین روز از رقابتهای جودو قهرمانی جهان که جمعه برگزار شد، جودوکاران اوزان 70- کیلوگرم و 78- کیلوگرم بانوان و 90- کیلوگرم مردان روی تاتامی رفتند که جودوکاران کره‌شمالی، کلمبیا و کوبا موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن 90- کیلوگرم مردان در غیاب "دائه نام سونگ" دارنده مدال طلای المپیک 2012، این "گونزالس" کوبایی بود که بعد از برنز 2011 و نقره المپیک به مدال طلای جهان دست پیدا کند. "لیپارتیانی" از گرجستان به نشان نقره دست يافت و "ایلیادیس" بونانی که مدال طلای دوره قبل را در اختیار داشت به همراه "دنسیوف" روس به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

در واقع تنها وزنی که نفرات اول تا چهارم رنکینگ جهانی موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند، همین وزن بود. "ایلیادیس" جودوکار گرجستانی تبار تیم ملی یونان از سال 2004 که موفق به کسب مدال طلای المپیک آتن شد، تا کنون 7 طلا، دو نقره و سه برنز از مسابقات قهرمانی جهان، المپیک و قهرمانی اروپا کسب کرده است.

در این وزن شکست و حذف "ژیلیوم المونت" هلندی، "بازبايوف" قزاق و "نیشی یاما"ی ژاپنی که مدال برنز المپیک و نقره دوره قبل را در اختیار داشت از مهمترین نکات بود.

در بخش بانوان و در وزن 70- کیلوگرم "یوری آلاور" از کلمبیا طلا گرفت. "وارگاس" از آلمان به نشان نقره دست يافت و "ین کیم" از کره‌جنوبی و "کیم پولینگ" از هلند هم روی سکوی سوم ایستادند.

در وزن 78- کیلوگرم "سول کیونگ" از کره شمالی قهرمان شد. "ورکریک" از هلند روی سکوی دوم ایستاد و "آگورا" از برزیل به همراه تاچی یمو" از فرانسه به صورت مشترک برنز گرفتند.

این مسابقات امروز در بخش انفرادی با برگزاری مبارازت 100- کیلوگرم، 100+ کیلوگرم مردان و 78+ کیلوگرم بانوان به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها