۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲

جودو قهرمانی جهان - برزیل؛

جودوکار فرانسوی به مدال طلا دست يافت/ تداوم شکست بزرگان جودو جهان

جودوکار فرانسوی به مدال طلا دست يافت/ تداوم شکست بزرگان جودو جهان

روز چهارم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با ناکامی بزرگان و کسب مدال طلا توسط جودوکار فرانسوی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه شکست نامداران جودو جهان روز پنجشنبه در وزن 81- کیلوگرم سکوی قهرمانی دوره قبل به طور کامل دستخوش تغییر شد و نفرات جدیدی از آن بالا رفتند. از میان چهار جودوکاری که دوره قبل موفق به کسب مدال در این وزن شدند تنها "سرگئی توما" از مولداوی حضور داشت که بعد از مدال برنز 2011 با "جودوگی" امارات در مسابقات حاضر شد و در این دوره هم به "وربوف" روسی باخت و حذف شد.
 
اما شگفتی ساز این وزن کسی نبود جز "لئویز پییتری" از فرانسه که با اقتدار به مدال دست يافت. این جودوکار که دوره قبل در کشور خودش عنوانی بهتر از پنجمی کسب نکرده بود در این دوره با حذف برخی از عنوان داران جهان راهی فینال شد و در بازی نهایی هم برابر "تشکریشویلی" از گرجستان صاحب مدال طلا شد.
 
این گرجستانی که باعث حذف قاسمی نژاد شده بود نقره گرفت و "وربوف" از روسیه به همراه "آلین اسمیت" از فرانسه هم به نشان برنزدست پیدا کردند. در این وزن "فورتیر" از کانادا که مدال برن المپیک را در اختیار داشت تنها تا دور سوم بالا آمد و به "اسمیت" فرانسوی باخت و حذف شد.
 
"ایوان نیفانتوف"روسی دیگر برنده المپیک در مبارزه رده بندی به " وربوف" هموطن خود باخت و پنجم شد. در کنار این نفرات باید از " پنالبر" بخت نخست برزیلی برای قهرمان که رنکینگ یک دنیا را در اختیار داشت، "ناگاشیما" از ژاپن، "وونگ هونگ سوک" از کره با طلای 2013 قهرمانی آسیا "اماموف" از ازبکستان و "اوگان باتار مغولی از جمله جودوکاران مطرحی بودند که طعم تلخ شکست را چشیده و خیلی زود کنار رفتند. 
 
در این وزن تیم ملی ایران دو نماینده داشت که امیرقاسمی نژاد ابتدا استراحت داشت و سپس جودوکارانی از آنگولا و السالوادور را شکست داد و در مرحله یگ چهارم نهایی مقابل "تشکریشویلی" که به مدال نقره رسید نتیجه را واگذار کرد و حذف شد. سعید مرادی هم دور نخست به "مارتینز" از کوبا باخت و حذف شد. 
 
در ادامه این مسابقات فردا شنبه جواد محجوب در وزن 100- کیلوگرم به روی تاتامی می رود.
 
کد خبر 2125793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha