۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

جودو قهرمانی جهان - برزیل؛

آخرین نماینده ایران فردا روی تاتامی می‌رود

آخرین نماینده ایران فردا روی تاتامی می‌رود

رقابتهای جودو قهرمانی جهان فردا شنبه در ریودوژانیرو برزیل به پایان می رسد و جواد محجوب به عنوان آخرین نماینده کشورمان به روی تاتامی می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات که دوشنبه گذشته با حضور 678 جودوکار از 123 کشور جهان در برزیل آغاز شد فردا شنبه با برگزاری مسابقات دو وزن 100- کیلوگرم و 100+ کیلوگرم به پایان می رسد.
 
در وزن 100- کیلوگرم 48 جودوکار حضور دارند که در گروه B جواد محجوب نماینده کشورمان که در مکان پنجم رنکینگ جهانی قرار دارد به عنوان سرگروه دور اول را استراحت دارد و سپس به مصاف برنده مبارزه ازبکستان و الجزایر می رود. نماینده ازبک‌ها "قربانوف" است "رمزالدین" دیگر جودوکار ازبک‌ها و رقیب اصلی محجوب در آسیا در گروه D حضور دارد. 
 
محجوب در صورت برتری در اولین دیدار باید در دومین مبارزه به دیدار یکی از جودوکاران اوکراین، بلاروس یا لتونی برود. نماینده کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی هم یکی از گرجستان، برزیل، فرانسه، جمهوری چک، کامرون و آنگولا دیدار کند.
 
اما در وزن 100+ کیلوگرم 31 جودوکار ثبت نام کرده اند که همه نگاها به "تدی رنر" مرد طلایی فرانسوی ها در مسابقات المپیک و جهانی دوخته شده است. در این وزن "الکساندر میخائیلین" روس در گروه D مبارزه می کند که در صورت سرگروهی رنر و میخایئلین این دو باید در مرحله نیمه نهایی برای کسب مدال طلا به مصاف هم خواهند. این دیدار تداعی فینال المپیک 2012 خواهد بود. در این وزن "رافائل سیلوا"ی برزیل و " توزلر" آلمانی نیز از بخت های کسب مدال هستند.
 
رقابتهای جودو قهرمانی جهان فردا شنبه در بخش انفرادی به پایان می رسد و روز یکشنبه مسابقات تیمی برگزار می شود.
کد خبر 2125716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha