پرونده سی ویکمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی جهان با قهرمانی ژاپنی‌ها در ریودوژانیرو برزیل بسته شد. تیم ایران هم با افتی محسوس در رده بیست و ششم قرار گرفت.

به گزار خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور 678 جودوکار از 123 کشور جهان به مدت شش روز به میزبانی برزیل در تالار ورزشی "مارکانا"ی شهر ریودوژانیرو برگزار شد که در بخش مردان ژاپنی ها با کسب سه مدال طلا و یک برنز عنوان نخست را کسب کردند. فرانسه با دو طلا، یک نقره و یک برنز نایب قهرمان شدند. آذربایجان با یک طلا و یک برنز در جای سوم ایستاد و کوبا هم با یک طلا چهارم شد.
 
گرجستان با دو نقره، هلند با یک نقره و یک برنز، مغولستان، قزاقستان و برزیل هر کدام با یک نقره، روسیه و آلمان هر کدام با دو برنز، بلژیک، جمهوری چک، یونان، کره جنوبی، تونس و اوکراین نیز هر کدام با یک برنز مکانهای چهارم تا شانزدهم را به خود اختصاص دادند. تیم ملی کشورمان که با 5 نماینده در این دوره حضور پیدا کرده بود در مکان بیست و ششم قرار گرفت.
 
در بخش بانوان برزیل با یک طلا، دو نقره و دو برنز قهرمان شد. کوبا با یک طلا و کره شمالی هم با یک طلا عناوین بعادی را کسب کردند. ضمن اینکه در مجموع مردان و زنان هم ژاپن با سه طلا، یک نقره و سه برنز عنوان نخست را کسب کرد. فرانسه با دو طلا، دو نقره و سه برنز دوم شد و کوبا با دو طلا در جای سوم قرار گرفت.
 
رده بندی انفرادی اوزان مختلف بخش مردان:
وزن 60- کیلوگرم:
1-تاکانو نائوشیا(ژاپن) 2-داش داوا (مغولستان) 3-کیم وون جین (کره جنوبی) و اوکان صفروف(آذربایجان)
وزن 66- کیلوگرم:
1-ماساهی بنوما(ژاپن)2-ماکانوف(قزاقستان) 3-فوکاکا(ژاپن) و زانتی يارا(اکراین)
وزن 73- کیلوگرم:
1- اون شوهی(ژاپن) 2-اوگو لگراند (فرانسه)3-دکس المونت(هلند) و دریک ونتیچلت(بلژِیک)
وزن 81- کیلوگرم:
1-لوئیز پیتری(فرانسه) 2-تشکرشویلی(گرجستان) 3-الین اسمیت(فرانسه) و وربوف (روسیه)
وزن 90- کیلوگرم:1-اسلی گونزالس (کوبا) 2-لیپارتیانی(گرجستان) 3-دنیسوف(روسیه) و ایلیادیس(یونان)
وزن 100- کیلوگرم:
الخان ممدوف(آذربایجان) 2- گرول هنک(هلند) 3-لوکاس کارپلاک(جمهوری چک) و دیمیتری پترس(آلمان)
وزن 100+ کیلوگرم:
1- تدی رنر(فرانسه) 2- رافائل سیلوا(برزیل) ، فیصل(تونس) و توزلر(آلمان)