ارومیه- خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: تمامی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه در دولتهای گذشته با روشهای جدید در دولت یازدهم تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان ظهر پنجشنبه در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دولت سابق ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل و 24 راهکار برای حفظ آن تدوین شد، افزود: در دولت یازدهم در جلسه اول هیئت دولت کارگروهی با هدف نجات دریاچه تشکیل و تمام این 24 راهکار مجدد مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم معتقدیم همه آن راهکارها باید اجرایی شوند، اظهار داشت: این در حالی است که انتقال بین حوزه ای آب برای دریاچه ارومیه و تامین آب مورد نیاز این زیست بوم بین المللی مورد بررسی بیشتر قرار می گیرد.

چیت چیان با صحه گذاشتن بر تمامی راهکارهای دولت گذشته در زمینه احیای دریاچه ارومیه، ادامه داد: در دولت یازدهم همه راهکارهای احیای دریاچه ارومیه را بررسی و با استفاده از روشهای جدید اجرایی می کند.

وزیر نیرو مهمترین دلیل عدم اجرایی شدن برخی از راهکارهای نجات دریاچه ارومیه در دولت قبل را اختصاص نیافتن منابع لازم دانست و گفت: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به منابع اعتباری مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه توجه می شود.

وی هدف از سفر به آذربایجان غربی را ضمن بازدید از دریاچه ارومیه، برگزاری نشست ویژه با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاونین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو به همراه نمایندگان مردم در مجلس و مدیران استان عنوان کرد.

چیت چیان ادامه داد: در این سفر قصد داریم وضعیت دریاچه ارومیه از نزدیک بازدید و با حضور مدیران این منطقه مورد بحث و بررسی قرار داده و به راهکار روشنی برای نجات دریاچه ارومیه برسیم.

27 مرداد ماه سالجاری در اولین جلسه هیئت دولت حل مشکل دریاچه ارومیه مطرح و مقرر شد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

در این راستا و برای بررسی وضعیت و مشکلات موجود امروز حمید چیت چیان وزیر نیرو و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ارومیه سفر کرده اند.

وزير نيرو در سفر به ارومیه موضوعاتي مثل درياچه اروميه، مسائل و مشكلات مروبط به حوزه منابع آب، پروژه های عمراني، سدها و شبكه های آبی و تصفيه خانه های استان را مورد بررسی قرار می دهد.

برچسب‌ها