مراسم قرعه کشی رقابت‌های کاراته در سومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی در حالی برگزار شد که برخی از چهره های نامدار کاراته جهان در این دوره حضور دارند. 

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور مربیان و سرپرستان تیم های شرکت کننده عصر امروز یکشنبه درشهر پالم بانگ اندونزی انجام شد و طی آن اعضای تیم های کاتا و کومیته کشورمان در دو بخش مردان و زنان حریفان خود را شناختند.  حضور چهره های نامداری چون رافائل آقایف دارنده پنج مدال طلای جهان و شاهین آتاموف نایب قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان و همچنین تعداد زیادی از قهرمانان نامدار مصر و ترکیه در کنار کاراته کاهای پرافتخار ایران، باعث افزایش حساسیت قرعه کشی این مسابقات شده بود.
 
مسابقات کاراته بازیهای کشورهای اسلامی از صبح فردا (دوشنبه) آغاز می شود که کاتاروهای بخش انفرادی ایران به عنوان نخستین نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان به روی تاتامی می روند. در بخش مردان و در کاتای انفرادی فرید حقیقی دور اول استراحت خواهد داشت و سپس با برنده دیدار عراق و لیبی دیدار می کند و سپس برنده توگو و اردن را پیش رو خواهد داشت. وی در دیدار ماقبل فینال نیز نماینده مصر را پیش رور دارد. درکاتای تیمی اعضای کاتای تیمی ایران که مدال طلای آسیا را در کارنامه دارند، می بایست با تیم های عراق، مالزی و ترکیه دیدار کنند.
 
در مبارزات وزن 60- کیلوگرم هامون درفشی پور دارنده مدال طلای لیگ جهانی ترکیه ابتدا حریفی از لیبی را پیش رو دارد و سپس با نماینده سودان مصاف می دهد. سعید احمدی دارنده مدال نقره سال 2012 جهان در وزن 67- کیلوگرم ابتدا با قطر مصاف می دهد و در ادامه با نماینده اندونزی روبرو می شود. در وزن 75-کیلوگرم سعید حسنی پور ابتدا با امارات مبارزه می کند و در ادامه با برنده کویت و بحرین رویرو می شود.
 
در وزن 84- کیلوگرم مهدی سلطانی بعد از باخت و حذف در لیگ جهانی ابتدا با نماینده سودان مبارزه می کند و در ادامه با ترکیه مصاف می دهد. دروزن 84+ کیلوگرم ذبیح اله پورشیب در نخستین گام کومیته کایی از غنا را روبروی خود می بیند و در صورت پیروزی با برنده کویت و مالزی رقابت خواهد کرد. در کومیته تیمی ، تیم ملی کشورمان  ابتدا اردن را به عنوان رقیب خواهد داشت و سپس با برنده ترکیه و امارات مصاف می دهد.
 
در بخش بانوان و در کاتای انفرادی مهسا افسانه  ابتدا به مصاف نماینده مصر می رود و در صورت پیروزی، حریفی از مالزی را پیش رو خواهد داشت. در کاتای تیمی نمایندگان ایران کار خود را از رقابت با نماینده ترکیه آغاز می کنند و در دور دوم با تیم عراق روبرو می شوند.
 
در کومیته وزن 50- کیلوگرم نسرین دوستی ابتدا استراحت خواهد داشت و سپس با برنده مبارزه نمایندگان عراق و اردن روبرو می شود و در صورت پیروزی، در دو سوم با کومیته کای ترکیه پیکار می کند. فاطمه چالاکی در وزن 55- کیلوگرم ابتدا با حریفی از ترکیه رقابت می کند و در صورت پیروزی با نماینده مصر پیکار خواهد داشت. دلارم دوستی هم در وزن 61- کیلوگرم در نخستین مبارزه با لیبی روبرو می شود و در ادامه نماینده اردن را پیش روی خود می بیند.
 
دروزن 68- کیلوگرم پگاه زنگه ابتدا استراحت خواهد داشت و سپس بابرنده مراکش و مصر روبرو می شود. در وزن 68+ کیلوگرم حمیده عباسعلی ابتدا با ترکیه مبارزه می کند و سپس حریفی از کشور میزبان (اندونزی) را پیش رو دارد. در کومیته تیمی، کومیته کاهای ایران ابتدا با عراق و سپس با پاکستان روبرو می شوند و در صورت پیروزی، در ادامه با برنده ترکیه و مراکش روبرو می شوند.
 
رقابتهای کاراته در این دوره از مسابقات با حضور کاراته کاهای از 28 کشور جهان از صبح فردا آغاز می شود.