کتاب «کچل شمشیردار و قصه‌های دیگر» از مجموعه «30 قصه 30 شب» به قلم مژگان شیخی با تصویرگری عطیه سهرابی برای شب‌های پاییز، توسط انتشارات قدیانی چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب پیش رو، در واقع 3 عنوان از مجموعه «30 قصه 30 شب» را در بر می‌گیرد که در واقع 3 کتاب مربوط به شب‌های فصل پاییز را شامل می‌شود. این کتاب برای مخاطبان گروه سنی الف و ب یعنی کودکان پیش‌دبستانی و سال‌های اول و دوم دبستان است.

ماهی سیاه جادوگر، تقی کدویی، شاگرد دوم کلاس، شغال کوچولو کجایی؟، دیو بنفش در شکم حاکم، جوجه‌ام کجاست؟، قوطی کبریت‌های آقاموشه، باز هم خواب ماندم، قورباغه‌ای به اسم قلمی، زال‌زالک و میو سیاه، خروس شاعر و آقا روباهه، دوست مارمولک کجا رفت؟، مار و جوجه‌های سیمرغ، کچل شمشیردار، دم پنبه‌ای، لانه قدیمی خرگوش‌ها، خانم نارنگی کجایی؟، در سرزمین موش‌ها، دم‌باریک و جارو و دمپایی، دارچین و بهروز کوچولو، کانگی و دکتر لک‌لک، خواب خارپشت، قورباغه دروغگو، ماه‌تی‌تی و فواره، روی دماغ آقا شیره، ساردین‌ها و کوسه، توی دهان گرگ، دزد و درخت خدا، خری در میان اسب‌ها و بابک و کامیون عنوان داستان‌های کتاب اول هستند. دو کتاب دوم و سوم هم هرکدام دارای 3 قصه با عناوین مشخص هستند.

این اثر پیش از این توسط انتشارات قدیانی در قطع رحلی و با عنوان «365 قصه برای شب‌های سال» منتشر شده و به عنوان برگزیده سومین دوره جایزه پروین اعتصامی معرفی شد. این کتاب همچنین در سیزدهمین دوره جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفت.

این کتاب با 204 صفحه مصور، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 9 هزار تومان منتشر شده است.