سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان به میزبانی مالزی با حضور نمایندگان 42 کشور آسیایی در 14 رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران با کاروانی 75 نفره در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان که از چهارم تا هشتم آبان ماه برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد. تيروكمان، دو و ميدانی، بدمينتون، بوچيا، شطرنج، گلبال، جودو، وزنه برداری، شنا، تنيس روی ميز، بولينگ، واليبال نشسته، بسكتبال با ويلچر و تنيس با ويلچر، 14 رشته حاضر در این بازی‌هاست که نمایندگان ایران در رقابتهای 9 رشته شامل بسکتبال با ویلچر، وزنه‌برداری، والیبال نشسته، تنیس روی میز، دو و میدانی، بوچیا، شنا، گلبال و جودو شرکت می‌کنند.

 پس از برگزاری مراسم افتتاحیه که 4 آبان ماه برگزار می شود ، بیش از 1400 ورزشکار جوان 14 تا 21 سال، در بیش از 600 ماده - رشته، ورزشی با هم رقابت خواهند کرد و این رقابتها با برگزاری مراسم اختتامیه در 8 آبان ماه به کار خود پایان خواهد داد.

"زماني كه احساسات اوج مي گيرد، آرزوها محقق و دوستی‌ها تقويت می‌شود"؛ این جمله  به عنوان شعار این مسابقات معرفی شده و نماد این بازی‌ها  نیز الهام گرفته از یک نوع گوزن بومی جنگل‌های مالزی است که در فرهنگ مردم این کشور به عنوان سمبل زیرکی شناخته می‌شود .

کاروان ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران از 54 ورزشکار  فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و 21 ورزشکار فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان تشکیل شده که از این میان 15 نفر از ورزشکاران را بانوان جوان در بر می گیرند.

ملی پوشان جوان دارای معلولیت ایران 30 مهر ماه  تهران را به مقصد کوالالامپور ترک خواهند کرد.