ساوه-خبرگزاري مهر: 150حافظ ساوجي از موسسه قرآن و عترت جامعه القرآن كريم شهرستان ساوه در مسابقات سراسري حفظ و مفاهيم قرآن كريم شركت كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساوه امروز جمعه در حاشيه اين مسابقات گفت:  150نفر داوطلب در دورشته حفظ وتفسیر از موسسسه قرآن و عترت جامعه القرآن کریم شهرستان ساوه در مکان جامعه القرآن به رقابت معنوی پرداختند.

حسين محمودي فر افزود: اين مسابقات در كل كشور راس ساعت 8:30 امروز برگزار گرديده و سوالات بصورت آماده و پلمپ شده از سوي وزارت كشور آمده و پس از برگزاري مسابقات مجدد به آن وزارت خانه ارجاع داده خواهد شد.

وي با تاكيد بر نياز به حفظ قرآن كريم در جامعه  افزود: يکي از اثرات حفظ آيات الهي، احساس قناعت و بي‌نيازي نسبت به دنيا و مردمانش است که کرامت انساني را به دنبال دارد و براي آدميان نیز، موضوع کرامت و قناعت، انگيزه‌اي براي انس با قرآن است و حفظ قرآن، مقدمات اين امر مهم را فراهم می‌سازد.

وي افزود:حفظ قرآن كريم آسيب پذيري افراد را دربرابر نا ملايمات به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد و سدي مستحكم در برابر بحران هويت جوانان و نو جوانان امروزي خواهد بود كه حفظ قرآن يكي از بهترين راهكارهاي انس با كلام الهي مي باشد و اگر اين حفظ با معرفت و تزكيه روح و ذهن نيزهمراه شود انسان به بالاترين مراتب كمال خواهد رسيد.