سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بازی در تبریز دشوار است و به همین خاطر یک امتیاز در این شهر برای ما حکم سه امتیاز را داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی پس از تساوی دیدار دو تیم تراکتورسازی تبریز و فولاد خوزستان در نشست خبری پس از این مسابقه اظهار داشت: صحبت‌هایی که قبل از بازی انجام شد و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای که اتفاقا اصلا هدف ما نبود، باعث شد تا درگیری‌های رسانه‌ای ایجاد شود. در حالی که برد و باخت اصلا مهم نبود و تیمی با سه امتیاز قهرمان نمی‌شد. یک مقدار این مسائل باعث شد تا مسابقه قبل از شروع، وارد حاشیه شود.

وی افزود: پیش بینی من این بود که بازی قابل قبولی ارائه شود که این اتفاق هم رخ داد. بازی کردن در تبریز کار ساده‌ای نیست. تماشاگران تیم تراکتورسازی هم برای تماشای پیروزی تیمشان به ورزشگاه آمده بودند. ما هم می‌خواستیم بازنده نباشیم و اگر بشود سه امتیاز را بگیریم. فکر می‌کنم اگر دروازه‌بانمان آن اشتباه را نمی‌کرد می‌تواستیم در بازی پیروز هم بشویم.

سرمربی فولاد با بیان اینکه دیدار با تراکتورسازی سرعت و کیفیت بالایی داشت، گفت: رد و بدل شدن چهار گل گواه این مسئله است. بازیکنان ما زحمت زیادی کشیدند که از صدر جدول پایین نیایند. به نظرم این یک امتیاز بازی امروز حکم سه امتیاز را داشت.

یکی از خبرنگاران شادی گل لوسیانو پریرا مهاجم فولاد را زننده و زشت دانست و از حسین فرکی در این خصوص سئوال پرسید. فرکی در اینباره گفت: من یک عذرخواهی به هواداران تراکتورسازی بدهکارم ولی این حرکت در فرهنگ ما یک معنایی می‌دهد و در فرهنگ برزیل یک معنای دیگر. شاید پریرا با این فضا آشنا نباشد. من بین دو نیمه هم به او گفتم. قبل از بازی هم به تک تک بازیکنان تاکید کردم که به مسائل حاشیه‌ای توجه نکنند.

وی ادامه داد: ولی این حرکت ناخواسته بود و پریرا نمی‌دانست در فرهنگ ما این حرکت زشت است. من این حرکت و شادی گل را بارها از این بازیکن در برزیل دیده بودم. معنایش را هم امروز متوجه شدم. این شادی گل را وقتی انجام می‌دهند که بازیکن در حال پدر شدن است. این یک پیام است که از فوتبال به همسر بازیکن منتقل می‌شود.

سرمربی فولاد افزود: شما اگر بازی فصل گذشته ما با پیکان را هم می‌دیدید، دیگر بازیکن برزیلی ما هم این کار را کرد. تا اینجای کار، حرکت بازیکن فولاد قابل قبول بود ولی در ادامه وقتی او توپ را به سمت هواداران شوت کرد، دیگر قابل قبول نبود. به همین خاطر من از مردم عذرخواهی می‌کنم. مردم تبریز از زبان من بشنوند که پریرا اصلا قصد توهین نداشت. او خودش به من گفت که واقعا نمی‌دانسته این حرکت توهین است. ضمن اینکه ما اجازه نمی‌دهیم به هیچ تیمی توهین شود.

خبرنگاری در این نشست خبری داور را متهم کرد که به سمت فولاد سکته کرده بود نه غش! فرکی از اظهار نظر درباره داوری خودداری کرد و درباره صحنه پنالتی فولاد یادآور شد: من درباره پنالتی اظهار نظر نمی‌کنم ولی به من گفتند که پنالتی درست بوده است. اگر غیر از این هم باشد نمی‌شود الان درباره‌اش صحبت کرد.

وی همچنین درباره اتلاف وقت بازیکنان فولاد در این مسابقه، گفت: ما هیچ وقت دنبال اتلاف وقت نبوده‌ایم. این مسابقه برای من حساسیتی نداشت. ما وقت کشی را به بازیکنانمان توصیه نمی‌کنیم. این بدآموزی‌ها در تیم ما جایی ندارد. البته تیم ما جوان است و اگر اتفاقی هم رخ بدهد به خاطر جوانی بازیکنان است نه برنامه‌های فنی.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه چرا با وجود اینکه فولاد مدعی قهرمانی است، گل‌های زیادی تا اینجای کار دریافت کرده، تاکید کرد: ما حاضریم 50 گل بخوریم و 51 گل بزنیم ولی قهرمان شویم. ما داریم روی این مسئله کار می‌کنیم. ضمن اینکه خط حمله ما در صدر لیگ است. از سوی دیگر تعداد گل‌هایی که خورده‌ایم طبیعی است چون در خط دفاع مشکلاتی داشتیم که ادامه دارد. موضوع دیگر اینکه وقتی یک تیمی گل می‌خورد، این گل خوردن متوجه خط حمله و مهاجمان هم هست نه فقط خط دفاع.

خبرنگاران تبریزی مجددا به حرکت لوسیانو پریرا اشاره کردند و از حسین فرکی درباره "حرکت زشت" مهاجم فولاد توضیح خواستند. سرمربی فولاد که از تکرار این سئوال ناراحت به نظر می‌رسید، گفت: من چندبار عذرخواهی کردم. آیا بالاتر از عذرخواهی، عذرخواهی داریم؟! نمی‌خواهم با شما بحث کنم. نگذارید به مسائل سال‌های قبل برگردیم. در تیم شما بازیکنی به اسم کرار جاسم بود که در یک مسابقه کاری کرد 10 هزار صندلی بشکند. این بازیکن در تراکتور بوده است.

تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز به مصاف تراکتورسازی رفت که این مسابقه با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. ما هیچ وقت دنبال