نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد کشورهایی که به دروغ خود را دوستان سوریه می نامند، علاوه بر حمایت از تروریستها، شدیدترین و ظالمانه ترین اقدامات اقتصادی را علیه سوریه اعمال کرده اند که تاثیر بسیار بدی بر وضع اقتصادی و معیشتی مردم گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار الجعفری خاطر نشان کرد برخی کشورها و گروه ها و به ویژه آنچه به دروغ گروه دوستان سوریه خوانده می شود، اقدامات یکجانبه و تدابیر اقتصادی و مالی و تجاری ظالمانه ای را برای مجازات سوریه اتخاذ کرده اند بدون اینکه فرقی میان نهادهای دولتی یا بخش خصوصی یا شهروندان سوری قائل شوند و با این اقدامات ظالمانه خود، نقش منفی خود در حمایت از تروریسم و گروه های افراطی تکفیری را تکمیل می کنند.

بشار الجعفری در سخنانی که شب گذشته در جمع اعضای کمیته اقتصادی و دارایی سازمان ملل متحد در خصوص بند مربوط به سیاستهای کلی اقتصاد،  تجارت جهانی و توسعه، ایراد می کرد، اظهار داشت اعضای موسوم به گروه دوستان سوریه با وجودی که می دانند دولت سوریه و بخش خصوصی مسئولان چرخه و رشد اقتصادی در سوریه و مسئول تامین رفاه مردم هستند، اقدامات ظالمانه ای را علیه بسیاری از بخشها و موسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی اعمال کرده اند که بخشهای حیاتی غیرنظامی مهم برای شهروندان سوری شامل بهداشت، آموزش، برق، خدمات، معاملات  تجاری، بانکی، حمل و نقل، انرژی و ... را اداره و در آن سرمایه گذاری می کنند.

وی تاکید کرد این اقدامات و تحریمهای ظالمانه تاثیر منفی بر اقتصاد سوریه و رفاه ملت و سبب تشدید بحران اقتصادی و معیشتی به سبب افزایش قیمتها و کمبود تامین اعتبار و از دست دادن شغل و در دسترس نبودن خدمات اساسی شده است.

الجعفری تاکید کرد انگیزه ها و بهانه های این طرفها صرفا سیاسی است و هدف از آن مجازات دولت و ملت سوریه است که آن را مورد حمایت قرار داده است و این اقدامات نقض آشکار اصول و اهداف منشور و قطعنامه های سازمان ملل متحد و قوانین تجارت بین المللی به شمار می رود.

وی بر ضرورت توقف فوری سیاستهای تحمیل تدابیر اقتصادی یکجانبه و ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه با فشارهای تحریک آمیز اقتصادی، سیاسی و مالی تاکید کرد.