بشار الجعفری:

دوستان دروغین سوریه عامل بدتر شدن وضع معیشتی مردم سوریه هستند

دوستان دروغین سوریه عامل بدتر شدن وضع معیشتی مردم سوریه هستند

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد کشورهایی که به دروغ خود را دوستان سوریه می نامند، علاوه بر حمایت از تروریستها، شدیدترین و ظالمانه ترین اقدامات اقتصادی را علیه سوریه اعمال کرده اند که تاثیر بسیار بدی بر وضع اقتصادی و معیشتی مردم گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار الجعفری خاطر نشان کرد برخی کشورها و گروه ها و به ویژه آنچه به دروغ گروه دوستان سوریه خوانده می شود، اقدامات یکجانبه و تدابیر اقتصادی و مالی و تجاری ظالمانه ای را برای مجازات سوریه اتخاذ کرده اند بدون اینکه فرقی میان نهادهای دولتی یا بخش خصوصی یا شهروندان سوری قائل شوند و با این اقدامات ظالمانه خود، نقش منفی خود در حمایت از تروریسم و گروه های افراطی تکفیری را تکمیل می کنند.

بشار الجعفری در سخنانی که شب گذشته در جمع اعضای کمیته اقتصادی و دارایی سازمان ملل متحد در خصوص بند مربوط به سیاستهای کلی اقتصاد،  تجارت جهانی و توسعه، ایراد می کرد، اظهار داشت اعضای موسوم به گروه دوستان سوریه با وجودی که می دانند دولت سوریه و بخش خصوصی مسئولان چرخه و رشد اقتصادی در سوریه و مسئول تامین رفاه مردم هستند، اقدامات ظالمانه ای را علیه بسیاری از بخشها و موسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی اعمال کرده اند که بخشهای حیاتی غیرنظامی مهم برای شهروندان سوری شامل بهداشت، آموزش، برق، خدمات، معاملات  تجاری، بانکی، حمل و نقل، انرژی و ... را اداره و در آن سرمایه گذاری می کنند.

وی تاکید کرد این اقدامات و تحریمهای ظالمانه تاثیر منفی بر اقتصاد سوریه و رفاه ملت و سبب تشدید بحران اقتصادی و معیشتی به سبب افزایش قیمتها و کمبود تامین اعتبار و از دست دادن شغل و در دسترس نبودن خدمات اساسی شده است.

الجعفری تاکید کرد انگیزه ها و بهانه های این طرفها صرفا سیاسی است و هدف از آن مجازات دولت و ملت سوریه است که آن را مورد حمایت قرار داده است و این اقدامات نقض آشکار اصول و اهداف منشور و قطعنامه های سازمان ملل متحد و قوانین تجارت بین المللی به شمار می رود.

وی بر ضرورت توقف فوری سیاستهای تحمیل تدابیر اقتصادی یکجانبه و ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه با فشارهای تحریک آمیز اقتصادی، سیاسی و مالی تاکید کرد.

 

کد خبر 2161890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha