دبیر جشنواره ادبی کومش از توجه ویژه به نویسندگان غیرحرفه‌ای خبر داد و افزود: یکی از اهداف جشنواره این است که از کارهایی حمایت کند که مربوط به افراد ناشناخته است و شانس کمتری برای انتشار اثر دارند.

اسماعیل همتی، دبیر جایزه ادبی کومش در گفتگو با خبرنگار مهر از توجه ویژه به غیرحرفه‌ای‌ها خبر داد و گفت: تاکنون 524 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده؛ یک چهارم این آثار مربوط به نویسندگان کودک و نوجوان و بخش قابل توجهی از آن نوشته علاقه‌مندان به داستان‌نویسی و افراد غیرحرفه‌ای است.

او یکی از اهداف جایزه ادبی کومش را توجه به نویسندگان غیرحرفه‌ای و انتشار آثار آنها دانست و افزود: قرار است آثار برگزیده منتشر شوند و یکی از اهداف جشنواره این است که از کارهایی حمایت کند که مربوط به افراد غیرحرفه‌ای و ناشناخته هستند و شانس کمتری برای انتشار دارند، اما در عین حال، کارهای خوب و درخشانی هستند. قرار است سال 93، داستان‌های برگزیده با اجازه نویسندگانشان و رعایت کپی‌رایت منتشر شود.

همتی با اشاره به این‌که جشنواره کومش، یک جشنواره ملی است، گفت: نویسندگان کودک و نوجوان، علاقه‌مندان به نویسندگی از جمله پدر و مادرها و مربیان مهد کودک‌ها و مدارس و مهم‌تر از همه خود بچه‌ها در این جشنواره شرکت کرده‌اند. ما هیچ محدودیت موضوعی نداشته‌ و نداریم. گرچه بخشی را به موضوع کارآفرینی اختصاص داده‌ایم.

جشنواره کومش در پنج رشته برگزار می‌شود و تنها گام اول آن به داستان‌نویسی تعلق دارد و در گام‌های بعدی از علاقه‌مندان در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، شعر و پژوهش‌ دعوت خواهد شد.

به گفته همتی، از برگزیدگان در تاریخ 30 آبان‌ماه در محل فرهنگسرای کومش سمنان با اهدای لوح تقدیر و تندیس آهوی سمنان که با آب‌طلا مزین شده است، تقدیر می‌شود و از فریدون عموزاده خلیلی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و از نویسندگان مطرح سمنانی تجلیل به عمل می‌آید. همچنین قرار است کارگاه‌های آموزشی با موضوع تصویرگری برگزار شود.

جمال‌الدین اکرمی، فریبا نباتی، محمدرضا شمس، هدا حدادی، محمود برآبادی و نوید سیدعلی‌اکبر از داوران انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای انتخاب برترین‌ها در این جشنواره هستند که البته بیش‌تر نقش مشاور را بر عهده دارند.