جشنواره کومش برگزیدگان خود را شناخت/ عموزاده خلیلی تقدیر شد

جشنواره کومش برگزیدگان خود را شناخت/ عموزاده خلیلی تقدیر شد

دومین جشنواره ادبی کومش، اول آذرماه با معرفی برگزیدگان و تقدیر از فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و پژوهشگر کودک و نوجوان به کار خود پایان داد.

اسماعیل همتی، دبیر جشنواره ادبی کومش از برگزار شدن مراسم اختتامیه، تقدیر از فریدون عموزاده خلیلی و معرفی برگزیدگان جشنواره در شهر سمنان خبر داد و گفت: در بخش «کودکان نویسنده»، داستان «کنسرت جیرجیرک‌ها» نوشته سارا کاظمی از تهران، «موش قهرمان» فاطمه طاعتی از اراک و «مرغک گلی» از گلناز عبدی از گرگان به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش داستان نوجوان نیز «اسکلتی به نام اسکولوتس» نوشته بنفشه چاپاری از تهران، «پای جدید اردک کوچولو» مریا یزدانی از تهران و «اگر مترسک نبودم» مرضیه جوکار از شیراز به ترتیب اول تا سوم شدند.
نوجوانان نیز در جشنواره ادبی کومش حضور داشتند و نویسندگان برای این گروه سنی نیز، داستان نوشتند. در بخش داستان برای نوجوانان «زاغچه جادویی» از تارا نیک‌نام از یاسوج، «بانودلا در جزیره بومبا» نوشته سمیه سادات موسوی از تهران و «چوب‌خور» نوشته فرهنگ روات‌زاده از اهواز به ترتیب، مقام اول تا سوم را کسب کردند.

یکی دیگر از بخش‌های جشنواره ادبی کومش، بخش کارآفرینی بود.«سیاره کلاه فرنگی‌ها» نوشته مریم متقی از تهران، «دیشب خواب دیدم» مرضیه علی محمدی از مهدیشهر و «کارآفرین کوچک» از کیانا احمدی، 8 ساله از گرمسار اول تا سوم شدند.

در جشنواره ادبی کومش از فریدون عموزاده خلیلی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و از نویسندگان مطرح سمنانی تجلیل شد.

جمال‌الدین اکرمی، فریبا نباتی، محمدرضا شمس، هدا حدادی، محمود برآبادی و نوید سیدعلی‌اکبر از داوران انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای انتخاب برترین‌ها در این جشنواره شرکت کردند. هدف اصلی این جشنواره، حمایت از نویسندگان غیرحرفه‌ای بود.

کد خبر 2180430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha