۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

انجمن نویسندگان کودک، نخستین جایزه ادبی «کومش» را داوری می‌کند

انجمن نویسندگان کودک، نخستین جایزه ادبی «کومش» را داوری می‌کند

داوران انجمن نويسندگان كودك و نوجوان آثار برگزيده‌ داستانی، وي‍‍‍ژه‌ كودكان و نوجوانان استان سمنان را داوری و معرفی می‌كنند.

محسن هجری، دبیر و سخنگوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: به همت مؤسسه‌ فرهنگی سمنگان، نخستين دوره‌ جايزه‌ ادبی «كومش» در شهر سمنان برگزار می‌شود و با توجه به درخواست اين نهاد مدنی، پنج داور منتخب انجمن چون محمدرضا شمس، محمود برآبادی و جمال‌الدین اکرمی که خود سمنانی هستند، آْثار راه‌يافته به مرحله‌ نهايی اين جايزه را داوری می‌كنند.

این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برای نویسندگان سمنانی برگزار می‌شود. در بخش آزاد، نویسندگان می‌توانند هر موضوعی را انتخاب و درباره آن بنویسند، اما بخش ویژه به «کارآفرینی، نوعی توانایی، کوشایی و فداکاری برای سودمندتر شدن انسان، زندگی و جهان» اختصاص دارد.

جایزه کومش در نخستین گام خود به داستان‌نویسان تعلق می‌گیرد، اما قرار است که این جایزه به نمایشنامه‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی، شعر و پژوهش هم اختصاص یابد.

آيين پايانی اين جايزه‌ ادبی با حضور تنی چند از نويسندگان در تاريخ 30 آبان در شهر سمنان برگزار می‌شود. در حاشيه‌ اين برنامه، ‌نشست‌های تخصصی با موضوع ادبيات كودك و نقش آن در حفظ محيط‌زيست و همچنين وضعيت ادبيات كودك در ايران و جهان برگزار می‌شود.

کد خبر 2167232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha