جعفر ابراهیمی (شاهد) از انتشار«سندبادنامه» منظوم خود تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این سندبادنامه، اثر عضد یزدی است و ربطی به داستانی که در«هزارویکشب» آمده ندارد.

جعفر ابراهیمی (شاهد) در گفتگو با خبرنگار مهر از بازآفرینی «سندبادنامه منظوم» خبر داد و افزود: این اثر متعلق به عضد یزدی، شاعر هم‌دوره حافظ است و اثرش چون مثنوی، قصه در قصه است. من هفت قصه را انتخاب و برای بچه‌ها بازآفرینی کرده‌ام.

شخصیت‌های «سِندبادنامه» مانند «کلیله و دمنه»، جانوران هستند و شاعر در قالب نمادین به زندگی انسان‌ها و حالات و افکار آنها پرداخته است. ابراهیمی به گفته خود، این داستان‌ها را به نثری امروزی درآورده و با پرداختن به شخصیت‌های فرعی، بیشتر به بازافرینی کار دست زده است.

ابراهیمی معتقد است: قصه‌های «سِندبادنامه» کوتاه است و گاهی ممکن است برای خوانندگان کودک و نوجوان قابل فهم نباشد. به همین خاطر او به بازآفرینی این قصه‌ها براساس نسخه ویرایش شده محمدجعفر محجوب که بهترین نسخه است، پرداخته و کوشیده چارچوب داستان‌ها را حفظ کند و با پرداخت داستانی آن‌ها را برای مخاطب کودک خود خواندنی و جذاب کند.

«سندبادنامه» عضد یزدی با بازآفرینی جعفر ابراهیمی از مجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» است که از سوی انتشارات سوره مهر تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.