«سندبادنامه» ابراهیمی در هزار و یکشب نیامده است

«سندبادنامه» ابراهیمی در هزار و یکشب نیامده است

جعفر ابراهیمی (شاهد) از انتشار«سندبادنامه» منظوم خود تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این سندبادنامه، اثر عضد یزدی است و ربطی به داستانی که در«هزارویکشب» آمده ندارد.

جعفر ابراهیمی (شاهد) در گفتگو با خبرنگار مهر از بازآفرینی «سندبادنامه منظوم» خبر داد و افزود: این اثر متعلق به عضد یزدی، شاعر هم‌دوره حافظ است و اثرش چون مثنوی، قصه در قصه است. من هفت قصه را انتخاب و برای بچه‌ها بازآفرینی کرده‌ام.

شخصیت‌های «سِندبادنامه» مانند «کلیله و دمنه»، جانوران هستند و شاعر در قالب نمادین به زندگی انسان‌ها و حالات و افکار آنها پرداخته است. ابراهیمی به گفته خود، این داستان‌ها را به نثری امروزی درآورده و با پرداختن به شخصیت‌های فرعی، بیشتر به بازافرینی کار دست زده است.

ابراهیمی معتقد است: قصه‌های «سِندبادنامه» کوتاه است و گاهی ممکن است برای خوانندگان کودک و نوجوان قابل فهم نباشد. به همین خاطر او به بازآفرینی این قصه‌ها براساس نسخه ویرایش شده محمدجعفر محجوب که بهترین نسخه است، پرداخته و کوشیده چارچوب داستان‌ها را حفظ کند و با پرداخت داستانی آن‌ها را برای مخاطب کودک خود خواندنی و جذاب کند.

«سندبادنامه» عضد یزدی با بازآفرینی جعفر ابراهیمی از مجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» است که از سوی انتشارات سوره مهر تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.

کد خبر 2182365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha