مجموعه شعر جدید جعفر ابراهیمی تحت تاثیر اخوان ثالث

مجموعه شعر جدید جعفر ابراهیمی تحت تاثیر اخوان ثالث

جعفر ابراهیمی (شاهد) می‌گوید: مجموعه شعری که قرار است با امضای او از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود، تحت تاثیر مهدی اخوان ثالث است.

جعفر ابراهیمی، شاعر کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار تازه‌ترین مجموعه اشعار خود خبر داد و افزود: من 14 مجموعه شعر، آماده انتشار دارم. نخستین آن با عنوان «تا کجای آسمان» را کانون پرورش فکری منتشر کرده؛ دومین مجموعه «می‌نویسم ابر باران می‌شوم نام دارد» که به همت انتشارت امیرکبیر منتشر می‌شود.

مجموعه سوم با عنوان «صلح، مثل چای تازه‌دم» را انتشارات پیدایش و زودتر از دومین مجموعه منتشر کرده است، اما عنوان مجموعه چهارم هنوز مشخص نیست. البته جعفر ابراهیمی می‌گوید با توجه به این‌که شعرها تحت تاثیر مهدی اخوان ثالث سروده شده ممکن است نام این مجموعه را «لحظه‌ها در جویبار جاری است بگذارد. (اخوان ثالث شعری با این مطلع دارد: از تهی سرشار/ جویبار لحظه‌ها جاری است)

قرار است مجموعه اشعار جعفر ابراهیمی به 14 جلد برسد. این مجموعه، شعرهای سال 1380 به این‌سو را شامل می‌شود. هرکدام از این 14 جلد، مستقل است و حال و هوای تازه‌ای دارد، اما با توجه به این‌که ناشران از یک‌سو، به برگشت سرمایه فکر می‌کنند و دغدغه مالی دارند و از سوی دیگر، شعر با استقبال چندانی روبرو نمی‌شود، هر 14 مجموعه از سوی یک ناشر منتشر نمی‌شود و هر جلد یا هر دو دفتر شعر را یک ناشر چاپ می‌کند.

کد خبر 2200105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha