۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

مجموعه شعر جعفر ابراهیمی با حذف 11 شعر به چاپ رسید

مجموعه شعر جعفر ابراهیمی با حذف 11 شعر به چاپ رسید

مجموعه شعر «می نویسم ابر، باران می‌شوم» اثر جعفر ابراهیمی با حذف 11 شعر از 23 شعر این مجموعه از سوی انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده و به گفته ابراهیمی حتی شعری که نام کتاب از آن گرفته شده بوده را هم حذف کرده اند. مصطفی رحماندوست، مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر با تایید این خبر گفت که ناشر در انتخاب آثار برای چاپ حق انتخاب دارد.

جعفر ابراهیمی(شاهد) در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار«می‌نویسم ابر، باران می‌شوم» خبر داد و افزود: این مجموعه شعر که به موضوعات احساسی، عاشقانه و آنچه مرتبط با روحیات نوجوانان است از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده؛ مجموعه‌ای که قرار بود 23 شعر را دربرگیرد اما تنها 12 شعر را شامل می‌شود.

نویسنده کتاب«جوری جورتان» در پاسخ به این‌که چرا  انتشارات امیرکبیر،11 شعر را از مجموعه«می‌نویسم ابر، باران می‌شوم» را حذف کرده، گفت: حتی شعری که عنوان مجموعه براساس آن انتخاب شده را حذف کرده و متوجه نشده‌اند. متاسفانه قراردادهایی به اشتباه، برای شعر نوجوان در نظر گرفته شده است. برای مثال در مجموعه شعر برای نوجوانان تنها 12 شعر گنجانده می‌شود و این رسم غلطی است که شکل گرفته و تداوم پیدا کرده است.

به گفته ابراهیمی، «الک دولک یه آدمک» مجموعه 76 شعر برای خردسالان است که در مجموعه«ورچینک‌های شعر خردسال» گنجانده و از سویانتشارات امیرکبیر منتشر شده است. قالب این شعرها، چهارپاره است و وزن و قافیه دارد زیرا خردسالان معنی و مفهوم را درک نمی‌کنند و تنها از ریتم لذت می‌برند.

مصطفی رحماندوست، مدیر بخش کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر، هم ضمن تایید گفته‌های جعفر ابراهیمی گفت: وقتی شاعری، مجموعه اشعارش را در اختیار یک ناشر می‌گذارد به او اجازه می‌دهد تا منتخبی از شعرها منتشر شوند. ما هم تنها 12 شعر را انتخاب کردیم تا هم خوانش مجموعه آسان‌تر باشد هم قیمت بالا نرود.

او در پاسخ به این‌که چرا شعری که عنوان مجموعه از آن گرفته شده (می‌نویسم ابر، باران می‌شوم) نیامده گفت: عنوان مجموعه، عنوان زیبایی است اما شعر از نظر من و کارشناسان ادبی انتشارات، شعر چندان خوبی نبود.

کد خبر 2296030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha