۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

«قصه‌هايي از چهارده معصوم» به همت انتشارت قدیانی منتشر می‌شود

«قصه‌هايي از چهارده معصوم» به همت انتشارت قدیانی منتشر می‌شود

نشر قدياني، مجموعه كتاب‌هاي «قصه‌هايي از چهارده معصوم» را براي گروه سني كودك و نوجوان در راه انتشار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات قدیانی در نظر دارد در آينده‌‌اي نزديك مجموعه قصه‌هاي مذهبي خود پيرامون معصومين را منتشر كرده و در اختيار علاقه‌مندان بگذارد. در هر مجموعه از اين كتاب‌ها يكي از ائمه اطهار در كانون توجه مولفان آنها قرار دارد و تلاش شده كه خوانندگان تا حد امكان با قهرمانان ديني اسلام آشنا شوند.

با توجه به لزوم آشنايي كودكان و نوجوانان با شخصيت و زندگي بزرگان دين اسلام، نشر قدياني با همكاري جمعي از نويسندگان كشور دست به انتشار مجموعه كتاب‌هايي در خصوص ائمه اطهار پرداخته است. كتاب‌هايي كه هر يك از آنها در قالب مجموعه‌اي 10 جلدي منتشر خواهند شد.

در هر كدام از اين مجموعه كتاب‌هاي 10 جلدي به طور اختصاصي به يكي از ائمه در قالب مجموعه‌اي از داستان‌ها پرداخته شده. به عنوان نمونه مجموعه‌اي كه به سالار شهيدان، امام حسين (ع) تعلق دارد؛ شامل 10 داستان عاشورايي است. داستان‌هايي كه در هر جلد آنها به زندگي يكي از ياران امام حسين (ع) پرداخته شده است.

هر يك از اين مجموعه‌ها با همكاري يك يا در نهايت دو نويسنده، با بهره گرفتن از قلمي داستاني و مبتني بر واقعيت خلق شده‌اند.

جعفر ابراهيمي (شاهد)، محمدرضا سرشار، حسين فتاحي، فريبا كلهر، مژگان شيخي، حميد گروگان، محمود پوروهاب، مجيد ملامحمدي، مسلم ناصري و ... از جمله‌ نويسندگاني هستند كه بازنويسي داستاني اين مجموعه كتاب‌ها را برعهده داشته‌اند.

سيدحسام‌الدين طباطبايي، حميدرضا بيدقي، محسن محمدميرزايي، حسن عامه‌كن، بهاره اخوان، نغمه صالحي، سميه صالح‌شوشتري و ... هم از تصويرگراني به شمار مي‌آيند كه در انتشار اين مجموعه، نشر قدياني را همراهي كرده‌اند.

هر مجموعه ياد شده علاوه بر انتشار در قالب كتاب‌هاي جداگانه و در قطع خشتي، به شكل يك جا و در قالب يك جلد رحلي نيز منتشر شده و در اختيار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.

پيش از اين دو مجموعه 10 جلدي در خصوص امام حسين (ع) و حضرت علي (ع) امام اول شيعيان در سال هاي 90 و91 منتشر شده و وارد بازار كتاب كشور شده است.

نكته قابل توجه در خصوص اين مجموعه‌ها شباهت عنوان آنها با مجموعه داستان‌هاي «14 قصه، 14 معصوم» است. علاقه‌مندان به تهيه اين كتاب‌ها بايد در نظر داشته باشند كه داستان‌هاي ياد شده به طور كامل از مجموعه داستان‌هاي «14 قصه، 14 معصوم» متفاوت هستند.

مؤسسه فرهنگي انتشارات قدياني در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب ميزبان بازديد‌كنندگان خواهد بود. بيست و ششمين دوره از نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 21 ارديبهشت ماه سال جاري در مصلاي امام خميني (ره) دایر است.

 

کد خبر 2046396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha