۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

انجمن‌های اهل قلم و کارکردهایشان/1

جعفر ابراهیمی: انجمن‌های صنفی در پیگیری حقوق اعضایشان ناتوانند

جعفر ابراهیمی: انجمن‌های صنفی در پیگیری حقوق اعضایشان ناتوانند

یک شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است که انجمن‌های صنفی، اعم از انجمن نویسندگان کودک و انجمن قلم، جنبه تشریفاتی دارند و نمی‌توانند آن‌گونه که باید و شاید از حق و حقوق اعضای خود پشتیبانی کنند.

جعفر ابراهیمی (شاهد) در گفتگو با خبرنگار مهر به این‌که انجمن‌ها، جنبه تشریفاتی دارند اشاره و بیان کرد: در ایران، انجمن‌ها قدرت اجرایی چندانی ندارند و نمی‌توانند از حق و حقوق اعضای خود، آن‌گونه که باید و شاید حمایت کنند؛ من عضو دو انجمن قلم و نویسندگان کودک و نوجوان هستم و به جرات می‌توانم بگویم هر دو انجمن، جنبه تشریفاتی دارند.

به گفته شاعر مجموعه «آسمان ابری نیست» انجمن نویسندگان کودک در تمام این سال‌ها کوشیده مستقل از دولت رفتار کند. البته در این هشت سال، وزارت ارشاد و دولتی‌ها هیچ حمایتی از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نکردند و توجه‌شان بیشتر معطوف به انجمن قلم بود، اما این به معنای آن نیست که انجمن نویسندگان کودک، جناحی رفتار کرده؛ به هر حال این انجمن هم چون سایر نهادهای مردمی، هیئت مدیره‌ای دارد که رای و نظر شخصی‌شان هر چه هست نباید بر عملکرد انجمن و شرح و انجام وظایف آن همچنین نوع تعامل دولتی‌ها با آن تاثیر بگذارد.

ابراهیمی با نقد عملکرد انجمن نویسندگان و انجمن قلم در سال‌های اخیر گفت: زمانی که سیدمحمد خاتمی روی کار آمد، فضایی پیش آمد تا نویسندگان دور هم جمع شوند و انجمنی شکل گیرد؛ این انجمن‌ها، چه قلم و چه نویسندگان کودک و نوجوان، دو سال اول توانستند ایجاد انگیزه کنند؛ تا آنجا که نویسنده‌های خوب و فعال به عضویت این انجمن‌ها درآمدند، اما در سال‌های اخیر انجمن نویسندگان، سختگیری چندانی در پذیرش اعضا ندارد و این قضیه باعث کناره‌گیری بسیاری از نویسندگان حرفه‌ای شده است.

شاعر مجموعه «آمده‌ام دوست بدارم»، سعه صدر را ویژگی لازم برای اعضای هیئت مدیره دانست و افزود: اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان هر عقیده و نظر شخصی که دارند محترم، اما این عقاید سیاسی نباید در جذب نیرو و تعامل با دولتی‌ها تاثیرگذار باشد. من به عنوان عضو انجمن نویسندگان کودک و یکی از اعضای انجمن قلم انتظار دارم انجمن‌ها قدرتمند و تاثیرگذار باشند و از حقوق من پشتیبانی کنند.

کد خبر 2078661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha