بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از احیای بافت قدیم و تاریخی شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رستمی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: توسعه خدمات شهری در بافت تاریخی و قدیمی بوشهر یکی از برنامه‌های مهم برای احیای این بافت است که برنامه‌ریزی‌های مناسب اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری از جمله برنامه‌هایی است که امسال در در بافت قدیم و تاریخی بوشهر اجرایی می‌شود تا زمینه رشد و توسعه آن فراهم شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر لزوم توسعه بافت تاریخی بوشهر برای استفاده گردشگران تاکید کرد و گفت: برخی از طرح‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر تا اواسط اسفند ماه امسال اجرا شود.

بازسازی و بهسازی بافت قدیم تا نوروز اجرا می‌شود

وی ادامه داد: برای اینکه مردم استان و گردشگران بتوانند از زیبایی بافت تاریخی بوشهر بهره‌مند شوند، باید بازگشایی معابر برای دسترسی آسان‌تر به محله‌های بافت قدیمَ، توسعه روشنایی و فضای سبز در اولویت قرار بگیرد.

رستمی افزود: بدنه بافت تاریخی از مسجد امام حسن (ع) تا عمارت حاج رئیس حدود یک کیلومتر طول و10 هکتار مساحت دارد که عملیات بازسازی و بهسازی آن تا قبل ازتعطیلات نوروز اجرا می‌شود.

وی بر لزوم تسریع در بازسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و بیان داشت: بافت تاریخی بوشهر 38 هکتار مساحت دارد که باید شاهد سرعت بخشیدن به احیای این بافت باشیم.