۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴

رستمی عنوان کرد:

بافت قدیم بوشهر احیا می‌شود/ توسعه خدمات شهری در بافت تاریخی

بافت قدیم بوشهر احیا می‌شود/ توسعه خدمات شهری در بافت تاریخی

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر از احیای بافت قدیم و تاریخی شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رستمی بعدازظهر چهارشنبه در نشست شورای بافت تاریخی بوشهر اظهار داشت: توسعه خدمات شهری در بافت تاریخی و قدیمی بوشهر یکی از برنامه‌های مهم برای احیای این بافت است که برنامه‌ریزی‌های مناسب اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری از جمله برنامه‌هایی است که امسال در در بافت قدیم و تاریخی بوشهر اجرایی می‌شود تا زمینه رشد و توسعه آن فراهم شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر لزوم توسعه بافت تاریخی بوشهر برای استفاده گردشگران تاکید کرد و گفت: برخی از طرح‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر تا اواسط اسفند ماه امسال اجرا شود.

بازسازی و بهسازی بافت قدیم تا نوروز اجرا می‌شود

وی ادامه داد: برای اینکه مردم استان و گردشگران بتوانند از زیبایی بافت تاریخی بوشهر بهره‌مند شوند، باید بازگشایی معابر برای دسترسی آسان‌تر به محله‌های بافت قدیمَ، توسعه روشنایی و فضای سبز در اولویت قرار بگیرد.

رستمی افزود: بدنه بافت تاریخی از مسجد امام حسن (ع) تا عمارت حاج رئیس حدود یک کیلومتر طول و10 هکتار مساحت دارد که عملیات بازسازی و بهسازی آن تا قبل ازتعطیلات نوروز اجرا می‌شود.

وی بر لزوم تسریع در بازسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر تاکید کرد و بیان داشت: بافت تاریخی بوشهر 38 هکتار مساحت دارد که باید شاهد سرعت بخشیدن به احیای این بافت باشیم.

کد خبر 2188998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha