تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

«سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند»، ماجرای سار کوچکی است که وقتی سار کوچولوها دارند توی کلاس، پرواز کردن و مارپیچ رفتن را یاد می‌گیرند، او توی کتابخانه مشغول کتاب خواندن است و کتاب اجازه نمی‌دهد او پرواز کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوبه نجف‌خانی، مترجم کودک و نوجوان به ترجمه مجموعه داستان‌های فانتزی پرداخته که از علاقه بسیار حیوانات مختلف به کتاب و کتابخوانی می‌گوید. این داستان‌ها را انتشارات آفرینگان (واحد کودک و نوجوان ققنوس) منتشر کرده است.

«جوجه خروس وسط کتاب خواندن پدرش می‌پرد»، «شیر کتابخانه» و «موش کتابخانه» داستان‌هایی هستند که به ماجراهای حیوانات کتابخوان می‌پردازند. فضای این داستان‌ها، آن‌گونه که نجف‌خانی می‌گوید، فانتزی و تخیلی است که با زبانی ساده و شیرین با کودکان ارتباط برقرار می‌کند.

«سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند» نوشته جنیفر برن با ترجمه محبوبه نجف‌خانی یکی دیگر از این داستان‌هاست. این داستان، ماجرای سار کوچکی به نام «کلوین» است که با برادر و خواهرهایش و تعداد زیادی سار دیگر، زیر لبه پشت بام انباری قدیمی به دنیا آمده. او با سارهای دیگر خیلی فرق دارد. وقتی سار کوچولوها دارند توی کلاس، پرواز کردن و مارپیچ رفتن را یاد می‌گیرند، کلوین توی کتابخانه مشغول کتاب خواندن است.

به زودی پاییز از راه می‌رسد و همه سارها به طرف جنوب پرواز می‌کنند، اما کلوین پرواز کردن بلد نیست. او فقط کتاب خوانده و تنها در کتابخانه احساس شادی کرده است.

حالا کلوین باید چه کند؟ او می‌تواند به جنوب برود؟ اگر به جنوب نرود با سرما چه کند؟ آیا کلوین می‌تواند سرما و یخبندان را تاب بیاورد؟

اگر می‌خواهید با کلوین و سرگذشت او آشنا شوید، داستان «سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند» نوشته جنیفر برن، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی را بخوانید. داستانی که با تصاویر کیت بندیس، کاریکاتوریست و تصویرگر همراه شده است.

«سار کوچولو نمی‌تواند پرواز کند» را نشر آفرینگان در 1650 نسخه و به قیمت 6500 تومان برای گروه سنی الف و ب منتشر کرده است.