۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۷

موشی که هم کتاب می‌خواند هم کتاب می‌نویسد

موشی که هم کتاب می‌خواند هم کتاب می‌نویسد

«موش کتابخانه» داستان سام، موش کوچکی است که در سوراخ کوچکی توی دیوار پشت قفسه کتاب‌های مرجع کودکان زندگی می‌کند. سام که عاشق کتاب است و تا حالا کتاب‌های زیادی خوانده روزی تصمیم می‌گیرد خودش داستان بنویسد.

به گزارش خبرنگار مهر، دنیل کرک، نویسنده و تصویرگر آمریکایی که مجموعه «موش کتابخانه» از اوست، در خانواده‌ای هنرمند در ایالت اوهایو به‌دنیا آمده است. او از کودکی، عاشق کتاب، نقاشی و مجسمه‌سازی بود و آرزو داشت در آینده نقاش معروفی شود. برای همین مدام به کتابخانه می‌رفت و کتاب‌های نقاشی را تماشا می‌کرد.

امروز، دنیل کرک در ایالت نیوجرسی زندگی می‌کند و نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان است. چندین مجله معروف را تصویرگری کرده و نمایشگاهی از آثارش برپا کرده است.

مجموعه «موش کتابخانه» از اوست و داستان سام، موش کوچکی است که در سوراخ کوچکی توی دیوار پشت قفسه کتاب‌های مرجع کودکان زندگی می‌کند. سام که عاشق کتاب است و تا حالا کتاب‌های زیادی خوانده روزی تصمیم می‌گیرد خودش داستان بنویسد.

او هر شب، یک داستان می‌نویسد و توی قفسه کتابخانه می‌گذارد. روز بعد، بچه‌ها کتابش را پیدا می‌کنند و می‌خوانند. بعد از چند روز، بچه‌ها کنجکاو می‌شوند و می‌خواهند با نویسنده این داستان‌ها آشنا شوند.
کتابدار برای سام، یادداشتی می‌نویسد و از او دعوت می‌کند تا در برنامه «روز دیدار با نویسنده» شرکت کند. اما سام می‌ترسد با آدم‌ها روبرو شود. تا این‌که فکر بکری به ذهنش می‌رسد!

سام با شخصیت‌های داستان، همذات‌پنداری می‌کرد و آنچنان با ماجراها درگیر می‌شد که وقتی داستان ترسناکی می‌نوشت، موهایش از ترس سیخ می‌شد یا زمانی که از پنیر می‌گفت، گرسنه‌اش می‌شد.

سام درباره زندگی خود می‌نوشت و از آنجای که دنیای موش2ها را خوب می2شناخت با موش‌‎های دیگر ارتباط می‌گرفت. برای بچه‌هایی هم که به کتابخانه می‌آمدند خواندن داستان‌هایی درباره زندگی موش‌ها جالب بود.

«موش کتابخانه» نوشته دنیل کرک با ترجمه محبوبه نجف‌خانی را نشر آفرینگان در 2200 نسخه و به قیمت 4000 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2197504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha