۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵

شما هم می‌خواهید پودینگ درست کنید؟

شما هم می‌خواهید پودینگ درست کنید؟

برادر زُفی هر وقت گرسنه می‌شود، برای خودش پودینگ درست می‌کند. حالا زفی هم می‌خواهد پودینگ درست کند... با زفی و ماجراهایش آشنا می‌شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، «ماجراهای زفی» نوشته پتر هرتلینگ با تصاویر یوتا باوئر است که از سوی نشر آفرینگان و با ترجمه گیتا رسولی منتشر شده؛ زُفی، دختر بچه‌ای 6 ساله است و در کلاس اول درس می‌خواند. او دختری سرزنده، بانشاط و حاضرجواب است. او نظرش را رک و راست می‌گوید و وقت‌هایی که عصبانی است، حسابی غر می‌زند.

زفی دوست دارد زیاد بخوابد. ولی او باید صبح زود به مدرسه برود. پس باید زود بیدار شود. زفی دلش می‌خواهد شلوار لی بپوشد با اینکه کلی پیراهن‌های قشنگ دارد، اما پیراهن زود کثیف می‌شود.

کلمنز، برادر زفی هروقت گرسنه می‌شود، برای خودش پودینگ درست می‌کند. اوایل مادر که معلم است با این کار مخالف بود، ولی حالا به او اجازه می‌دهد... حالا زفی هم می‌خواهد پودینگ درست کند...

داستان‌های این کتاب، ماجراهای زندگی روزمره‌اش است؛ ناراحتی‌اش از دست برادرش، کلمنز، دعوا با دوستش اُلی یا این‌که چه اتفاقی می‌افتد اگر آدم، دست تنها پودینگ درست کند.

هرتلینگ، در سال 1933 در آلمان به دنیا آمده؛ او شعر، رمان و مقاله می‌نویسد. این نویسنده آلمانی تاکنون جوایزی بسیاری را از آن خود کرده که از آن میان می‌توان به جایزه کتاب نوجوان آلمان در سال 1976 و جایزه کتاب کودکان زوریخ در سال 1980 و جایزه کتاب‌های آلمانی 2003 اشاره کرد.

همچنین در آلمان، جایزه‌ای را به دست‌نوشته‌های منتشر نشده اختصاص داده‌اند که جایزه «پتر هرتلینگ» نام دارد و از سال 1984 تاکنون، هر دو سال یک بار از سوی انتشارات «بلتس و گِلبِرگ» که ناشر آثار هرتلینگ است، برگزار می‌شود.

کد خبر 2174364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha