۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

وقتی زمان ایستاد...

وقتی زمان ایستاد...

وقتی سکون، دنیا را فرامی‌گیرد، «تریستان» و خواهرش «بلا» برای پیدا کردن مسئول زمان، راهی سفری عجیب و دور و دراز می‌شوند. این تِم اصلی داستان «وقتی زمان ایستاد» نوشته دان گیلمور است که به تازگی در ایران منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «وقتی زمان می‌ایستد» نوشته دان گیلمور، نویسنده، روزنامه‌نگار و ویراستار کانادایی است. نویسنده‌ای که در کارنامه خود، تعداد زیادی کتاب مصور کودکانه دارد؛ کتاب‌هایی که جوایز بسیاری، چون جایزه «گاورنر جنرال» و «آقای کریستی» را برای او به ارمغن آورده‌اند.

«تریستان بوربری»، یک مشکل خیلی بزرگ در زندگی‌اش دارد؛ زمان. یا وقت، اضافه می‌آورد یا کم. تنها کسی هم که همیشه برایش وقت دارد، «بورت لامپ»، بچه قلدر مدرسه است. تریستان آن‌قدر از زمان متنفر است که آرزو می‌کند زمان بایستد... همین‌طور هم می‌شود.

وقتی سکون، دنیا را فرامی‌گیرد، تریستان و خواهرش، «بلا» برای پیداکردن مسئول زمان، راهی سفری عجیب و دور و دراز می‌شوند. آیا می‌توانند با دزدهای شرور زمان روبه‌رو شوند و دنیا را دوباره به روز اولش برگردانند؟

کسی چه می‌داند؟ زمان که بگذرد همه چیز معلوم می‌شود. تنها باید اجازه دهیم و منتظر بمانیم تا زمان بگذرد اما... اصلا می‌دانید ماجرا از کجا آغاز شد؛ از آنجا که خانواده تریستان به شهر دیگری اسباب‌کشی کردند و او موافق با این جابجایی نبود. بعد هم «بلا» خواهر بزرگ‌تر، بهترین اتاق خانه را برای خودش برداشت و...

«وقتی زمان می‌ایستد»، نخستین گام گیلمور با ترجمه نسترن ظهیری در زمینه ادبیات نوجوان است که در 1100 نسخه و به قیمت 7000 تومان از سوی نشر آفرینگان مننتشر شده است.

 

کد خبر 2171676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha